اعتراض حماس به انتصاب سفیر بحرین در سرزمین‌های اشغالی

حماس ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم بحرین، انتصاب سفیر این کشور در قدس اشغالی را مشارکت در جنایات عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، یکی از مقامات حماس در اظهاراتی در پی ورود سفیر بحرین به قدس اشغالی اعلام کرد که ما به مردم و برادران بحرینی که با مراحل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و از حق فلسطینی‌ها دفاع می‌کنند، سلام کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

این مقام در ادامه افزود: «به دشمن اطلاع دهید که عادی سازی با رژیم صهیونیستی فقط یک توهم است و می‌خواهد موجودیت نامشروع و زود گذر آن را تثبیت کند.»

او در ادامه همچنین خاطر نشان کرد که ملت فلسطین ما تا رسیدن به اهداف خود، مسلح به اراده و مقاومت برای دفاع از حق خود به  مبارزه  ادامه می‌دهد. آن‌ها کسانی را که در کنار اشغالگر ایستاده اند فراموش نمی‌کنند و نمی‌بخشند.»

حماس به انتصاب سفیر بحرین در قدس اشغالی اشاره کرد و آن را نشان دهنده پافشاری بحرین بر گناه ملی خود با امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم اشغالی عنوان کرد.

این مقام جنبش حماس همچنین افزود: «این نشان دهنده حمایت آشکار و مشارکت کامل با اشغالگران در سیاست‌ها و جنایات آن است.»

منامه ماه مارس گذشته یوسف الجلاهمه را به عنوان رئیس هیئت دیپلماتیک خود در تل آویو تعیین کرد. این انتصاب پس از آن صورت گرفت که بحرین آنچه را «فعالیت دینی اقلیت یهودی در منامه» نامید، احیا کرد. هم اکنون اقلیت یهودی آیین‌های دینی خود را در کنیسه منامه برگزار می‌کنند. مقامات منامه این اقدام را با سخن گفتن از اهمیت و لزوم همزیستی مسالمت آمیز توجیه می‌کنند. این در حالی است که این مقامات ددمنشانه‌ترین جنایات قتل و اجبار به مهاجرت را علیه اکثریت مردم بحرین مرتکب می‌شوند.

۴ کشور امارات، بحرین، سودان و مراکش در سال ۲۰۲۰ و با میانجیگری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در خیانتی آشکار به آرمان ملت فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند و توافقنامه‌هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امضا رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار