تلاش برای حل مشکلات قدیمی آب و فاضلاب جزیره خارگ

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: مشکلات قدیمی ساکنان خارگ در حوزه تامین و توزیع آب و ساماندهی فاضلاب،از طریق وزارت نیرو و نفت در حال پیگیری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به برگزاری نشست هماهنگی بین وزارت نفت و وزارت نیرو برای استقرار آب و فاضلاب در جزیره خارگ اشاره کرد و افزود: سال‌ها است که مردم این جزیره از مشکلات موجود در حوزه تامین و توزیع آب آشامیدنی و همچنین ساماندهی فاضلاب گلایه‌های جدی دارند. 

او ادامه داد: اکنون وزارت نفت متولی تامین آب آشامیدنی ساکنان جزیره است، اما در فرایند توزیع و مدیریت آب و جمع آوری فاضلاب مشکلات زیادی وجود دارد.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش از این برای پیگیری مشکلات حوزه آب و فاضلاب جزیره خارگ نشست‌هایی را با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مسئولان مرتبط در وزارتخانه‌های نفت و نیرو برگزار کرده‌ایم و به تازگی نیز نشستی با دعوت اینجانب و با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این زمینه برگزار شد.

جمیری بیان کرد: در نشست‌های قبلی به لزوم هماهنگی بین این دو نهاد تاکید کرده بودیم و مقرر شده بود مطالعات لازم درخصوص مدیریت و بهینه سازی آبرسانی و اصلاح فاضلاب و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب انجام گیرد.

او افزود: در نشست اخیر، نتایج مطالعات انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توافقی که بین شرکت ملی نفت و آبفا انجام شده قرار است مدیریت آب و فاضلاب جزیره خارگ به بخش خصوصی واگذار شود.


بیشتر بخوانید


 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج این اقدامات و مطالعات در نشستی که پایان شهریور با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برگزار می‌شود ارزیابی و در نهایت برای انتخاب پیمانکار بخش خصوصی و انجام مناقصه تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.