ربات جوشکاری در فنی و حرفه‌ای بوشهر ساخته شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: ربات جوشکاری با درجه آزادی مختلف و توانایی کار در شرایط سخت، در فنی و حرفه‌ای این استان ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در بازدید از مرحله  فعالیت آزمایشی این ربات، بیان کرد: ربات هوشمند جوشکاری در درجه آزادی مختلف و انواع سطوح جوشکاری ماهرانه در شرایط سخت، با کنترل خط جوش و سرعت عمل بالا فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه این ربات با همکاری مربیان جوش آموزش فنی و حرفه‌ای و استادان دانشگاه خلیج فارس بوشهر ساخته شده است، ادامه داد: نخستین بار است که  چنین رباتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ساخته می‌شود و این کار نشان از توانایی جوانان این استان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، سرعت عمل و دقت بالا در کنترل خط جوش با درجه آزادی ۶ درجه را از ویژگی‌های این ربات برشمرد و افزود: ربات هوشمند جوشکاری در صنایع ساخت ماشین آلات، جوش خطوط لوله وگاز و نفت کاربرد دارد.

دراهکی عنوان کرد: جوشکاری اوربیتال ۱ یکی از فرآیند‌های جوشکاری لوله به لوله یا لوله به صفحه است که در آن، فرآیند جوش به صورت چرخشی انجام می‌گیرد و حرکت دقیق و هدایت شده آن به ویژه برای لوله‌های با قطر بالا بسیار پیچیده است و این ربات این کار را به راحتی انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او گفت: آزمایش‌های مقدماتی این ربات به خوبی پشت سر گذاشته شده است و تا یک هفته دیگر ساخت آن نهایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: بی‌دقتی در جوشکاری در بخش‌های مختلف می‌تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند و از استحکام و قوت محل جوشکاری بکاهد، اما این ربات جوشکاری با تعیین زاویه جوش همه این مشکلات را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.