سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مدارس از اول آبان ماه بازگشایی می‌شوند

کاظمی گفت: فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات می‌شود و مدارس بازگشایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شهادت شهید لندی موضوع بسیار مهمی بود که در آستانه آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اتفاق افتاد. ثبت رسالت‌های شهید لندی را دو مسیر را دنبال می‌کنیم یکی کتاب‌های درسی که در دستور کار سازمان پژوهش است، موضوع  دیگری که دنبال می‌کنیم و قطعاً به زودی نتیجه خواهد داد تدوین یک کتاب ویژه تحت عنوان زندگی شهید لندی و روایت فداکاری او توسط کانون پرورشی و فکری کودکان است؛ همچنین می توانیم فایل این کتاب را در اختیار تمام دانش آموزان کشور در سامانه شاد قرار دهیم.

او افزود: در الگوی بازگشایی که طراحی کردیم فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه تمهید مقدمات می‌شود و مدارس بازگشایی خواهند شد.

کاظمی در خصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.
 

۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس حضوری هستند که شامل ۷ تا ۸ درصد از دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند و بقیه دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می‌بیند.

او ادامه داد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که بدلیل ثبت نام دیر هنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس بیان کرد: هم اکنون ۱۰۵ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده اند و دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند نیز بدلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت سامانه شاد، بیان کرد:هیچ دانش آموزی و معلمی که نتواند در شبکه شاد ثبت نام و یا فعالیت داشته باشد نداریم و به معلمان این اجازه را داده ایم که در صورت حذف دانش آموز از شبکه آن را به صورت شخصی به کلاس و شبکه خود اضافه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
این خبر رد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
دانش آموزان یک دوز بیشتر نیست و نیازی به دوزدوم ندارن ازاین رو۱۲ میلیون واکسن تک دوز برای دانش آموزان اومده برید بزنید تا شروع نشده مدارس که خیالتون راحت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
در بعضی مناطق مدیران مدارس به اجبار معلمان را برای آموزش حضوری به مدارس فرا می خوانند در حالی که طبق بخشنامه مشمول بازگشایی حضوری در مهر ماه نمی شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مدرسه تا یه سال دیگه نمی ریم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
هنوز بسیاری از دانش آموزان واکسن دوز اولشان را هم نزدند و همه می دانیم که واکسن سینوفارم دانش آموزی فاصله واکسن دوز اول تا دوز دومش باید یک ماه باشد و دو هفته هم باید از دوز دومش گذشته باشد تا ایمنی حاصل شود چگونه می خواهید در اول آبان ماه مدارس را با این همه ریسک پر خطر همگیری کروناهای مختلف بازگشایی 100% درصدی کنید ؟!!! که زمان ناچیزی تا اول آبان ماه باقی مانده اینه همه عجله کردن برای چیست ؟!!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
زیر نویس شبکه خبر گفته بود نیمه دوم آبان،اینجا گفته اول آبان.بالاخره کدومش؟
آخرین اخبار