نوید روز‌های خوش برای کارگران هفت تپه/ پرداخت مطالبات معوقه کارگران کلید خورد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حقوق معوقه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حدود یک هزار میلیارد ریال است که اولویت پرداخت مطالبات است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کارگران و کارکنان هفت تپه حقوق ماه‌های تیر، مرداد و شهریور را دریافت نکرده اند که طی ۱۰ روز آینده نخستین پرداختی (حقوق تیرماه) از سوی این شرکت پرداخت خواهد شد ومابقی حقوق کارگران نیز در فواصل کوتاه مدت طبق توافق قبلی با حمایت بانک‌های ملی و صادرات پرداخت می‌شود.

او در ادامه بیان داشت: برای رسیدن به تولید مطلوب در این شرکت، ظرف ۲ تا سه ماه آینده بخش‌های مختلف این شرکت را بازسازی خواهیم کرد تا این واحد صنعتی به ریل اصلی تولید بازگردد.

ناصری تصریح کرد: پنج تا هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هفت تپه زیرکشت نیشکر است که به علت تنش آبی و کمبود آب حدود سه هزار هکتار آن قابل برداشت است. با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای آبان ماه همزمان با برداشت نیشکر، محصول هفت تپه به واحد‌های نیشکری امام خمینی و دهخدا حمل می‌شود تا تبدیل به شکر شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های طولانی مدت رونق این مجموعه بعد از واگذاری کامل انجام خواهد شد و از مسئولان می خواهیم همکاری لازم برای بازگشت این کارخانه به چرخه تولید را داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار داشت: مراحل واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی باید روال قانونی را طی کند و اگر به صورت قانونی می‌خواهند واگذاری نیشکر هفت تپه صورت بگیرد باید این شرکت به مزایده برود تا همه بتوانند در این مزایده شرکت کنند و اگر ترک تشریفات باشد آن هم باید مراحل قانونی را طی کند.


بیشتر بخوانید


او گفت: در قبال تصمیم دولت مبنی واگذاری این شرکت به توسعه نیشکر و صنایع جانبی احساس مسئولیت می‌کنیم و امروز  برای بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی، جلسه‌ای در هفت تپه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
خدا رو شکر