بلینکن: جنگ در اتیوپی باید پایان یابد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری پایان یافتن جنگ در اتیوپی و آغاز مذاکرات صلح فورا بدون هیچ پیش شرطی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) در صفحه توییتری خود نوشت: جنگ در اتیوپی باید پایان یابد و مذاکرات صلح فورا بدون هیچ پیش شرطی برای آتش بس،  آغاز شود.

روز گذشته، سفارت آمریکا در آدیس آبابا اعلام کرد که بخشی از کارکنان این دولت و خانواده‌هایشان می‌توانند به دلیل درگیری مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی و کمبود احتمالی مواد غذایی به صورت داوطلبانه اتیوپی را ترک کنند.

به دنبال نزدیک شدن نیروهای تیگرای و احتمال افزایش کنترل این گروه بر روی برخی اراضی، دولت اتیوپی در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

رسانه دولتی اتیوپی نیز دراین باره گفت: اعلام وضعیت فوق العاده به دلیل حفاظت از غیرنظامیان در برابر جنایات گروه تروریستی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای (TPLF) است که به چندین بخش کشور نفوذ کردند.

روز گذشته دولت اتیوپی اعلام کرد نیرو‌های تیگرای ۱۰۰ جوان را در «کومبولچا» یکی از دو شهری که گروه شورشی در آخر هفته تصرف کرده بود، به قتل رساندند.

جنگ بین دولت اتیوپی و جبهه آزادی‌بخش تیگرای سال پیش پس از آن آغاز شد که نیرو‌های منطقه‌ای تیگرای کنترل پایگاه‌های نظامی در سراسر منطقه را به دست گرفتند.

این درگیری‌ها تاکنون باعث ایجاد قحطی و گرسنگی بیش از ۴۰۰ هزار نفر شده است. همچنین هزاران غیرنظامی در جریان این مناقشات جان خود را از دست داده و ۲.۵ میلیون نفر آواره شده اند.

میشل باشله، رئیس امور حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه مارس با درخواست اتیوپی‌ برای انجام تحقیقات مشترک در تیگرای موافقت کرد. او گفت که ممکن است افراد در این منطقه جنایات جنگی مرتکب شده باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار