روسیه: آمریکا خود را برای جنگی احتمالی در شرق اوکراین آماده می‌کند

وزارت دفاع روسیه فاش کرد هدف آمریکا از برگزاری رزمایش نظامی در دریای سیاه آمادگی برای رویارویی با جنگ احتمالی در شرق اوکراین است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نووستی، وزارت دفاع روسیه در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی آمریکا در دریای سیاه گفت: آمریکا با طرح ریزی این رزمایش خود را برای تنش و جنگ احتمالی در شرق روسیه و دونباس آماده می‌کند.

این وزارت خانه در ادامه افزود: با توجه به این هدف آمریکا مورد انتظار است علاوه بر نیروی دریایی آمریکا واحد‌هایی از نیرو‌های مسلح بلغارستان، گرجستان، رومانی و اوکراین نیز در ادامه این رزمایش شرکت کنند و به نظر می‌رسد کی‌یف خود را برای جنگ در جنوب شرقی خاکش آماده می‌کند.

ساعاتی پیش نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی E-۸ C متعلق به نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه را رهگیری کرده است. در بیانیه این وزارت خانه آمده بود در ۹ نوامبر، بین ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۹:۲۸ به وقت مسکو، یک فروند هواپیمای شناسایی و کنترل E-۸ C نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه شناسایی شد.

طی چند سال گذشته، مسکو مکرراً به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آن‌ها در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده اند.

روسیه بار‌ها از دولت اوکراین خواستار مذاکره با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار