اعمال محدودیت‌های مسافرتی از سوی فرانسه در پی شیوع اُمیکرون

در جریان شیوع اُمیکرون در انگلیس و افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور، پاریس برای رفت و آمد به انگلیس محدودیت مسافرتی اعمال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که پاریس، سفر‌های غیرضروری به انگلیس را از آخر این هفته ممنوع خواهد کرد. علت این ممنوعیت افزایش موارد ابتلا به گونه اُمیکرون در انگلیس اعلام شده است.

بنابر بیانیه دولت فرانسه، از نیمه شب شنبه، رفت و آمد به انگلیس برای افراد واکسینه شده و نشده، منوط به داشتن دلیلی ضروری خواهد بود. بر این اساس، افراد نمی‌توانند به دلایل توریستی یا کاری به انگلیس سفر کنند. طبق این بیانیه، شهروندان فرانسوی و اتباع اتحادیه اروپا می‌توانند از انگلیس به فرانسه بازگردند.

این تصمیم پاریس به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس است. انگلیس با ثبت بیش از ۷۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته، بالاترین میزان ابتلا به این ویروس را ثبت کرد. مقامات بهداشتی انگلیس در خصوص وخیم شدن اوضاع هشدار داده اند و سرعت شیوع گونه اُمیکرون را خارق العاده توصیف کرده اند.

این در حالی است که در بحبوحه‌ی گسترش سریع گونه جدید کرونا در انگلیس، بوریس جانسون شهروندان انگلیس را به تزریق واکسن توصیه کرده است. نخست وزیر این کشور، از وجود دو اپیدمی همزمان سخن گفت و از مردم خواست که در آستانه جشن‌های سال نو، ارتباطات اجتماعی خود را کاهش دهند.

پس از کشف نخستین مورد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس، یک نفر بر اثر ابتلا به این سویه جان خود را از دست داد. مقامات بهداشتی انگلیس، اُمیکرون را در حال تبدیل شدن به سویه غالب در این کشور می‌دانند و از افراد می‌خواهند که موارد بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار