مقام بهداشتی انگلیس:

افزایش موارد ابتلا به کرونا تهدیدی جدی برای لندن است

کریس ویتی، مقام بهداشتی انگلیس، در خصوص افزایش قابل توجه نرخ ابتلا به کرونا در این کشور هشدار داد و آن را یک تهدید بسیار جدی قلمداد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی انگلیس گفت که رکورد‌های روزانه ابتلا به کرونا در انگلیس در هفته‌های آینده شکسته خواهد شد که این امر لندن را با تهدیدی بسیار جدی روبرو خواهد کرد.

انگلیس با ثبت بیش از ۷۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین تعداد مبتلایان به این ویروس را ثبت کرده است. پزشکان انگلیسی در خصوص بدتر شدن اوضاع هشدار داده اند و شیوع گونه اُمیکرون را با سرعتی کاملاً خارق العاده توصیف کرده اند.

پروفسور کریس ویتی در کنفرانس خبری داونینگ استریت گفت که با توجه به نرخ در حال افزایش ابتلا، رکورد‌های روزانه مبتلایان به کووید ۱۹ در چند هفته آینده بسیار شکننده خواهد بود.

این مقام ارشد پزشکی گفت که انگلیس در حال حاضر با «یک تهدید واقعا جدی» مواجه است و پیشنهاد کرد که انگلیسی‌ها برخی از ارتباطات اجتماعی را از اولویت خود خارج کنند. این پزشک به مردم توصیه کرد که در آستانه کریسمس ارتباطات اجتماعی خود را محدود کنند.

این در حالی است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در یک کنفرانس خبری از مردم خواسته است واکسینه شوند. جانسون عنوان کرد که در حال حاضر دو اپیدمی همزمان وجود دارد؛ یکی از نوع دلتا و دیگری اُمیکرون که به شدت در حال گسترش است.

شایان ذکر است پس از شناسایی گونه اُمیکرون در انگلیس، دست کم یک نفر بر اثر ابتلا به این سویه جان خود را از دست داده است. به گفته نخست وزیر انگلیس، سویه جدید سبب بستری شدن در بیمارستان می‌شود و بهترین کاری که مردم می‌توانند بکنند، تزریق دوز تقویتی واکسن کروناست.

روز‌های گذشته نیز وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه ۲۰ درصد موارد ابتلا متعلق به سویه اُمیکرون است، گفته بود این سویه طی روز‌های آینده به سویه غالب در این کشور بدل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اومیکرون بیمارستانا رو پر میکنه و قحطی دارو میاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اینا که آسترازنکا به اون قو ایی زده بودن
آخرین اخبار