آزادی رئیس جمهور سابق کره جنوبی از زندان

رئیس جمهور سابق کره جنوبی ۵ سال پس از محکومیت به فساد، از زندان آزاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «پارک گون هه» رئیس جمهور سابق کره جنوبی امروز (جمعه) پس از گذشت قریب به ۵ سال محکومیت به فساد، سرانجام آزاد شد؛ مسأله‌ای که بحث‌ها در خصوص اینکه آیا وی نقشی را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ماه مارس ایفا خواهد کرد، برانگیخته است.

پارک گونه هه، نخستین رئیس جمهور دموکراتیک کره جنوبی بود که پس از آنکه دادگاه قانون اساسی رإی پارلمان را در سال ۲۰۱۷ برای استیضاح او تأیید کرد، از سمت خود بر کنار شد.

مون جه این، رئیس جمهور کنونی کره جنوبی هفته گذشته به «پارک گون هه» عفو ویژه داد و با اشاره به حال رو به وخامت او ابراز امیدواری کرد بتوان بر گذشته ناگوار فائق آمده و یکپارچگی ملی تقویت شود.

رسانه‌ها تصاویری از پارک گون هه را منتشر کردند که وی در حال خروج از بیمارستانی در سئول، پایتخت کره جنوبی است؛ جایی که او از ماه گذشته برای درمان در آنجا بستری بود. هرچند پاک گون هه خودش در خصوص حکم عفوش چیزی نگفته؛ اما وکیل وی گفته است او خواهان عذرخواهی به دلیل ایجاد نگرانی عمومی و نیز تشکر از رئیس جمهور برای اتخاذ این «تصمیم دشوار» بوده است.

سال گذشته دادگاه عالی کره جنوبی حکم ۲۰ سال زندان برای پارک گون هه، رئیس جمهور سابق این کشور به اتهام ارتشا و دیگر موارد مجرمانه مورد تأیید قرار داد.

پیش از این، در پی هفته‌ها اعتراضات، پارک گون هه در تاریخ دسامبر ۲۰۱۶ از سوی قانونگذاران کره‌ای مورد استیضاح قرار گرفت و پس از اینکه دادگاه قانون اساسی استیضاح او را مورد تأیید قرار داد، در تاریخ ۲۰۱۷ به شکل رسمی از سمت خود برکنار شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار