پرورش میگو در استان بوشهر تقویت می‌شود/ واگذاری اراضی ساحلی

تولید ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در بوشهر موجب شده تا در سفر هیات دولت اعتباراتی برای توسعه این فعالیت اقتصادی اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- استان بوشهر به عنوان قطب آبزی‌پروری کشور محسوب می‌شود و در زمینه پرورش میگو و ماهی و دیگر آبزیان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

تولید سالانه ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی باعث شده تا استان بوشهر قطب تولید این محصول در کشور محسوب شود.

 بیش از ۹۰ درصد میگوی استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

در راستای توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های جدیدی نیز در دست مطالعه و یا اجرا است.

دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه آبزی‌پروری در استان بوشهر دارد و در سفر مهرماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر نیز طرح‌هایی مصوب شد که اجرای این طرح‌ها زمینه‌ساز توسعه اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری خواهد بود.

افزایش تولید میگو

علی بازدار گفت: تولید میگوی پرورشی در استان از ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن در سال گذشته به ۲۸ هزار تن در سال جاری رسیده که میزان افزایش تولید میگو در استان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده.

 پرورش میگو در ۱۱ سایت و پنج هزار استخر پرورشی استان بوشهر انجام می‌شود.

پرورش میگو در استان بوشهر توسعه می‌یابد

تصویب ۲۱۸ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برای ایجاد شبکه برق‌رسانی و آبرسانی در شهرک شیلات ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده.

بازدار از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ۷۰۰ هکتار اراضی ساحلی شیف خبر داد که ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح توسعه پرورش میگو در مجتمع دلوار ۳ سرمایه‌گذاری شده است.

او گفت: در این سفر برای توسعه زیرساخت‌های بنادر صیادی و طرح‌های آبزی‌پروری ۲۱۸ میلیارد تومان مصوب شد.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، تاکنون برای سه بندر خورخان، نخل تقی و لاور ساحلی ۱۴.۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گفته او، در این سفر طرح‌های خوبی در حوزه آبزی‌پروری مصوب شد که می‌توان به واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو اشاره کرد.

بازدار با اشاره به واگذاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ساحلی در استان بوشهر به سرمایه‌گذاران در قالب این طرح، اولویت واگذاری را جوانان اعلام کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ تفاهم‌نامه با اعتبار چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان تصویب شد که شامل سه هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان برای سال جاری و هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان برای سال آینده است.

پرورش میگو در استان بوشهر توسعه می‌یابد

به گفته استاندار بوشهر اراضی پرورشی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد تا زمینه توسعه اشتغال در این بخش فراهم شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.