رشد ۲۷ درصدی هزینه‌های گوگل در حمایت از کنگره آمریکا

بر اساس پرونده‌های تازه منتشرشده فدرال، هزینه‌های گوگل برای لابی و تأثیرگذاری بر سیاستمداران آمریکایی نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس فرم‌هایی که در پایگاه داده افشای لابی‌گری سنای آمریکا منتشر شده، مجموع گزارش‌های گوگل در سه ماهه آخر سال گذشته به ۲.۲ میلیون دلار رسید که مجموع هزینه‌های این شرکت را به ۹.۶ میلیون دلار رساند. گزارش‌ها نشان دهنده رشد بیش از ۲ میلیون دلاری نسبت به سال گذشته است.

مسائل خاص لابی شامل مقررات تبلیغات آنلاین، حریم خصوصی، داده‌ها و مسائل رقابتی، اجرای مالکیت معنوی، امنیت سایبری و مالیات خدمات دیجیتال و ... بود.

شرکت‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک و گوگل در چند سال گذشته بار‌ها از سوی کاربران و قانونگذاران به دلیل تلاش نکردن در زمینه تضمین صحیح حریم خصوصی کاربران و محافظت از اطلاعات شخصی آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

غیر از گوگل، فیس‌بوک نیز آماج حملات کاربران و متخصصان تکنولوژی قرار گرفته است. لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی انگلیس و یکی از متخصصان حقوق رقابت چندی پیش گفته بود به نمایندگی از حدود ۴۴ میلیون کاربری که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیس‌بوک استفاده کرده و این پلترفم با سوء استفاده از اطلاعات خصوصی آن‌ها حقوقشان را نقض کرده، از این شرکت شکایت کرده است.

شکایت یادشده، فیس‌بوک را به تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران و اخذ میلیارد‌ها پوند درآمد از این طریق متهم می‌کند. در واکنش به شکایات، فیس‌بوک گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می‌کنند که می‌توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند، داشته باشند.

این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا مواجه شده است. وکلای نیویورک و ایالت‌های دیگر در شکایتی به دادگاه استیناف منطقه کلمبیا اعلام کردند که فیس‌بوک یک شرکت انحصارگرا است که از قدرت خود در بازار برای از بین بردن رقابت استفاده کرده است. فیس‌بوک برای این منظور از شیوه انحصار گرایی «بخر یا دفن کن» رقبای تازه استفاده کرده که به کاربران و عموم مردم آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار