بازدید معاون وزیر کشور از کانال زرکش و کمربند سبز مشهد

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه از کانال زرکش و کمربند سبز مشهد بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن نجات گفت: در بازدید از کانال زرکش شاهد پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی طرح لایروبی و بازگشایی کانال بودیم و قرار شد اعتبار خوبی برای ادامه طرح در اختیار قرار گیرد تا مسیر این کانال باز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ساخت دیوار ساحلی در کانال زرکش باعث خواهد شد هنگام بارندگی مشکلی در این مسیر نداشته باشیم؛ معاون وزیر کشور نسبت به تامین ۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح قوا مساعد داد.

نجات گفت: کمربند سبز مشهد در کوهسار این شهر نیز مورد بازدید معاون وزیر کشور قرار گرفت؛ ساخت و ایجاد تجهیزات ایمنی در این مسیر باعث کاهش خسارات سیلاب و رواناب خواهد شد و معاون وزیر در این بازدید برای تامین هزینه تکمیل این طرح نیز قول مساعد داد.

او گفت: ارزیابی سیل سال‌های گذشته نشان می‌­دهد اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۳۳ درصد از شکل گیری سیلاب جلوگیری نموده و ۶۷ درصد باعث کاهش چشمگیر سیلاب از قبیل کاهش دبی اوج، کاهش حجم سیلاب و تاخیر در زمان تمرکز سیلاب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: کانال زرکش به دلیل بافت روستایی مسیر و قرار گرفتن در حاشیه شهر مشهد موقعیت استراتژیک در حوزه سیلاب دارد و باید به "کشف رود" متصل شود تا در آینده شاهد کاهش خسارت‌های سیلاب و آبگرفتگی در این کلانشهر باشیم.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.