گفت‌وگوی تلفنی جانسون و بن‌سلمان درباره همکاری امنیتی

نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولیعهد سعودی درباره همکاری‌های دو کشور و همچنین درباره ایران و یمن گفت‌وگو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر این کشور با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و گفت‌وگو درباره همکاری‌های امنیتی و دفاعی، توافقات تجاری دو کشور، افزایش همکاری در زمینه انرژی، تغییرات آب‌وهوایی و همچنین ایران و یمن گفت‌وگو کردند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس همچنین آمده است: «نخست‌وزیر جانسون و ولیعهد عربستان چند دقیقه درباره توافق احتمالی گفت‌وگو کردند. نخست‌وزیر بر همکاری انگلیس با شورای همکاری (خلیج فارس) و تصمیم درباره یک توافق تجاری جدید تأکید کردند.»

انگلیس امیدوار است که بتواند توافق تجارت آزاد با ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را طی سال جاری میلادی به عنوان بخشی از چشم‌انداز برگزیت اجرایی کند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس افزود: «جانسون با بن سلمان درباره تقویت روابط دوجانبه و تعهد به افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری در خصوص انرژی و ارتباطات مردم گفت‌وگو کرد. دو طرف همچنین درباره ایران و یمن نیز گفت‌وگو کردند.»

در این بیانیه آمده است دو طرف در خصوص همکاری‌های امنیتی و دفاعی میان انگلیس و عربستان سعودی صحبت کردند. این در حالی است که انگلیسی یکی از مهمترین تأمین‌کنندگان سلاح برای کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، جانسون ابراز امیدواری کرد که ولیعهد سعودی در نزدیک‌ترین فرصت، امکان سفر به انگلیس را داشته باشد.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان (واس) نیز شامگاه پنجشنبه از گفت‌وگوی تلفنی سلمان بن عبدالعزیز و جو بایدن، پادشاه عربستان سعودی و رئیس‌جمهور آمریکا درباره موضوع ایران و یمن و همچنین حمایت از تلاش‌های دولت بایدن درمورد برنامه هسته‌ای ایران خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار