یدیعوت آحارانوت:

«اسرائیل» از شکست‌های خود در برابر ایران درس نمی‌گیرد

رسانه رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان کرد این رژیم توانایی شکست دادن ایران را ندارد و از شکست‌های پیشین خود درس نمی‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - یدیعوت آحارانوت در گزارشی تایید کرد رژیم صهیونیستی از شکست‌های خود درس نمی‌گیرد. این رژیم توانایی شکست ایران را ندارد و باید تصویر جدید ایران را بپذیرد.

«عوفر شیلح» عضو سابق کمیته روابط خارجی و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو، در این خصوص نوشت: «نباید شک کرد که توافق هسته‌ای بهتر است. ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) به طور یکجانبه، مورد تشویق و فشار اسرائیل قرار گرفت و از آن خارج شد.»

شیلح در ادامه گزارش خود اعلام کرد از زمان خروج غیرقانونی ترامپ از برجام ایران مقادیر زیادی اورانیوم را غنی‌سازی کرده، روش‌های دفاعی را توسعه داده است که به آن امکان می‌دهد تحریم‌های اقتصادی را تحمل کند، از مشروعیت بین‌المللی بیشتری از سوی کشور‌هایی که در سیاست ترامپ و نتانیاهو (نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) شریک نبودند، برخوردار شد، ولی رژیم صهیونیستی تنها با ترور و زور مقامات ایرانی را تهدید کرد.

این عضو سابق کنست با اشاره به اظهارات «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سیاست کابینه‌اش گفت: «اسرائیل از شکست‌های خود در گفتار و عمل درسی نمی‌گیرد و کابینه فعلی ادامه همان کابینه تندرو قبلی است. بنت به برنامه ریزی برای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای می‌بالد، اما در استفاده از زور موفق نخواهد شد.

نویسنده گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت تایید کرد که رژیم صهیونیستی ایران را شکست نخواهد داد. باید صورت‌های پیچیده ایران را در نظر بگیرید و برای آن‌ها برنامه ریزی کند.

او در هشداری آشکار به بنت و وزرایش گفت: اسرائیل موظف است یک سیاست هوشمندانه ایجاد کند که واقعیت‌ها را با چشمان واقعی ببیند، بیش از هر چیز منافع سیاسی را در نظر بگیرد و از ایجاد این توهم که راه حل هر مشکلی هواپیمای جنگی است دست بردارد.»

شیلح در پایان نیز به نقل از مورخ روسی ژنرال «کارل فون کلاوزویتس» نوشت: جنگ ادامه سیاست از راه‌های دیگر است، ولی متاسفانه چند کشور در جهان هنوز طوری کار می‌کنند که گویی جنگ جایگزینی برای سیاست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تربیت نااهل را چون گردوگان بر گنبد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ولی به نظرم این اسرائیل بود که دانشمندان ما رو ترور کرد، خرابکاری کرد و اسناد محرمانه رو به سرقت برد. این حرفها مصرف داخلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اسرائیل وقتی ییدار میشه که خورشید بختش در حال غروب باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اسرائیل وقت درس خوندنش که تموم شده هیچ چند سالیم هست قاچاقی نفس کشیده ، خدایش بیامرزد . فاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۲:۵۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام ،

صهیونیست ها جنون آنی دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
الکی دلتون رو به اظهار نظر یک کارشناس اسرائیلی خوش نکنید، این حرفارو زده که ایرانو دست کم نگیرن وگرنه همین الانش هم اسرائیل بهترین تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای پیشرفته مثل F-35 و تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای در اختیار داره و متحدین عربش هم که روز به روز بیشتر میشن؛ همین الان اسرائیل روی کمک بحرین و امارات و آذربایجان حساب باز کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
عجيب هست چطور جرأت می‌کند مقامات کشورش را و قدرت کشورش را بسیار ضعیف و همیشه شکست خورده بنویسد و دولت آنها روزنامه‌ نگاران را اعدام و شکنجه و توقیف نکند و یا سر به نیست نکند مخصوصا مسلمان هم نیستند از خدا بیشتر بترسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
باید ساخت موشک های ضد رادار وپرقدرت وارزان در فلسطین باقدرت ادامه پیدا کند توسط دانشمندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
عددی نیست که زیادبزرگ میشه .ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
مشکل از ماست. درس باید فراموش ناشدنی باشد.
آخرین اخبار