اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرستان کوهرنگ

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار میلیارد تومان به توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری در نشست استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با معاون اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری شد.

آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ابتدای این نشست با اشاره به محرومیت‌های برجای مانده در شهرستان کوهرنگ از دهه‌های گذشته، گفت: فقر و بیکاری، کمبود زیرساخت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و ...، خسارت وارده به منازل مسکونی در پی زلزله اخیر و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از جمله مهم‌ترین مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


قطعا انتقال دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات مردم به مسئولان کلان کشوری از جمله مهم‌ترین وظایف مسئولان استانی محسوب می‌شود، امیدواریم مسئولان در سطح کلان کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود نگاه ویژه‌ای به امر محرومیت‌زدایی در استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

تلاش می‌کنیم با اقدامات متعدد گلوگاه‌هایی که مانع خدمات‌رسانی عادلانه به مردم در شهرستان‌ها می‌شود را شناسایی کنیم.

مسئولان خادم مردم هستند، بنابراین خدمت و رفع دغدغه‌های آنان را یک تکلیف و وظیفه می‌دانیم، امیدواریم با پیگیری‌های مستمر شاهد رفع محرومیت از چهره استان باشیم.

در نشست با معاون اجرایی رئیس‌جمهور مقرر شد در مجموع یک هزار میلیارد تومان به توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص پیدا کند.

همچنین به‌منظور بهره‌مندی مردم این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی پزشکان متخصص در این شهرستان مستقر خواهند شد و ۱۵ منزل مسکونی نیز برای اسکان این پزشکان و ۱۵ مرکز بهداشت نیز برای ارائه خدمات درمانی احداث می‌شود.

همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان کوهرنگ تخصیص یافت.

۲۲ میلیارد تومان هم برای تکمیل یک طرح ورزشی، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشاورزی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فرهنگسرای کوهرنگ، ۷.۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فرمانداری کوهرنگ، یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار‌های شهدا و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تامین آب شرب پایدار در این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

برای رفع مشکلات چهارمحال و بختیاری پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد

آقای مرتضوی معاون رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از بهبود شرایط در آینده، گفت: در چهارمحال و بختیاری مشکلاتی وجود دارد، اما هیچ دلیلی برای تسلیم شدن در برابر این مشکلات نداریم، زیرا باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

الگو‌های موفقی در مسیر رشد، تعالی و حل مشکلات داریم، مگر وقتی سردار سلیمانی داعش را با تمام عقبه‌اش در کنار ضریح حضرت زینب (س) و دردانه امام حسین (ع) بیرون کرد و سوریه را آزاد ساخت، تعادلی بین امکانات طرفین وجود داشت؟

هر جا اراده، اتحاد و اخلاص در کنار یکدیگر قرار بگیرد، کار‌ها پیش می‌رود و در کشوری که واجد اقلیم و امکانات است، تسلیم مشکلات نمی‌شویم.

مطالب مطرح شده از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان‌های مذکور در نشست‌های آینده با مسئولان مربوطه مطرح و پیگیری لازم برای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی به‌عمل می‌آید.

گفتی است، طبق توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته در این نشست مقرر شد اعتباری به منظور تکمیل مدارس نیمه‌تمام و جمع‌آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس ثابت اختصاص پیدا کرده و یک مدرسه شبانه‌روزی نیز در این شهرستان نیز احداث شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار