حمام تاریخی "قپان" شاهین‌دژ به فضای فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: حمام تاریخی "قپان" شاهین‌دژ پس از اتمام کار‌های مربوط به مرمت آن به فضای فرهنگی، گالری و موزه تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - جلیل جباری گفت: عملیات اجرایی فاز نخست مرمت حمام تاریخی قپان شاهین‌دژ که از بنا‌های تاریخی بازار این شهرستان به شمار می‌رود به پایان رسیده و عملیات مرمت فاز دوم آن نیز طی ماه جاری آغاز خواهد شد.

جباری گفت: مرحله اول عملیات مرمت و بهسازی این بنای تاریخی در قالب مرمت سازه ای، اجرای کانال دفع رطوبت، انجام بلوکاژ و احیای بخش‌های آسیب دیده اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: حمام قپان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در خیابان شهید مطهری، کوچه ۱۵ خرداد، راسته قپان شاهین دژ واقع شده و در ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ۷۸۶۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جباری همچنین از اعلام آمادگی برای واگذاری حمام "محمودآباد" شاهین‌دژ طبق سازوکار ماده ۲۷ به شهرداری این شهر خبر داد و گفت: این حمام نیز یکی از بنا‌های تاریخی باقی‌مانده از دوران قاجاریه بوده که در بافت قدیم شهر واقع شده است.

او گفت: همچنین برای واگذاری کمپینگ گردشگری سواحل زرینه‌رود نیاز است سازوکار‌های قانونی آن در کار گروه امور زیربنایی استان مطرح و سپس نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ اجرای پروژه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی توسط شهرداری شهر محمودآباد اقدام شود.

جباری گفت: امید است با همکاری شهرداری و شورای شهر محمودآباد شاهد توسعه گردشگری در این شهر باشیم چرا که امروزه برای توسعه صنعت گردشگری نیاز است همه دستگاه‌های مربوطه نهایت مشارکت و همکاری را داشته باشند.

جباری با بیان اینکه توسعه گردشگری ضمن معرفی ظرفیت‌های تاریخی و هویت یک شهر به جذب درآمد و توسعه اقتصادی آن شهر نیز کمک شایانی می‌کند گفت: برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در شاهین‌دژ این اداره‌کل آمادگی دارد از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل، مجتمع‌های گردشگری و تفریحی و رستوران با ارائه تسهیلات حمایت کند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.