مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای بیماران صعب‌العلاج و زوج‌های نابارور

نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات اقشار بیماران نیازمند و چند گروه دیگر را تعیین کردند.

مجلس بانک مرکزی را مکلف کرد ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه و جاری شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج، سرطانی، خاص و زوج‌های نابارور اختصاص دهد.

همچنین این تسهیلات برای بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، اعتبار در حساب جاری خانوار، زندانیان جرائم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر ۲ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

وزارت کار گزارش عملکرد این اقدام را باید هر سه ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس ارائه کند.

مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال زندانیان اختصاص داد

نمایندگان در مصوبه دیگری، بانک مرکزی را مکلف کردند از طربق بانک‌های عامل، ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی را برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس و پس از آزادی با معرفی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله به زندانیان آزاد شده جهت طرح‌های اشتغال آنان اختصاص دهد.

به علاوه ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص می‌یابد.

شورای نگهبان باید مصوبات مجلس را تأیید کند تا به قانون تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اینم برای پولدارهاست وگرنه فقیر بیچاره ها تاحالا نتونستن بگیرن
آخرین اخبار