اعتراض مردم و احزاب ترکیه به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا + فیلم

رسانه‌های بین‌المللی با منتشر کردن تصاویر و ویدئو‌هایی نشان دادند مردم و احزاب ترکیه از سفر رسمی اسحاق هرتزوگ به این کشور ناراضی هستند.

خبرگزاری شهاب فلسطین با منشتر کردن فیلمی از مردم ترکیه نشان داد که چند جوان ترکیه‌ای در اعتراض به سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به آنکارا به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، پرچم رژیم صهیونستی را از ستون‌های کنار خیابان برداشته و پرچم فلسطین را جای آن می‌گذارند.

در راستای همین اعتراضات حزب «خوشبختی ترکیه» نیز با تجمع در میدان «آمینونو» استانبول اعلام کرد با این سفر مخالف بوده و به دفاع از فلسطین پرداخت. افراد حاضر در این تجمع پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «ما هرتزوگ را در کشورمان نمی‌پذیریم.»

 رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد. رئیس‌جمهور ترکیه چندی قبل با مثبت توصیف کردن سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، مدعی شد این امر به بهبود روابط آنکارا-تل‌آویو کمک می‌کند. ترکیه و رژیم صهیونیستی از مه ۲۰۱۸ و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر تل آویو را اخراج کرد، به‌صورت متقابل سفرای خود را فراخوانده بودند.

بر خلاف اظهارات آتشین مقامات ترکیه که همواره علیه رژیم صهیونیستی و ظاهرا در راستای حمایت از فلسطینیان مطرح می‌کنند، نتایج تحقیقات جدید «مرکز تحقیقات امنیت داخلی اسرائیل»- وابسته به دانشگاه تل‌آویو- در خصوص افزایش روابط اقتصادی این رژیم با ترکیه، از پشت پرده و آن روی سکه سیاست دولت مردان آنکارا حکایت دارد.

ترکیه به عنوان اولین کشور اسلامی در سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت. شاخه‌های این رابطه با گذر زمان متعدد شده و شعار‌های ضد صهیونیستی مقامات ترکیه صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
مایه شرمساری و ننگ ابدی و تاریخی برای اردوغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز اگر منطقی و به دور از تعصبات نگاه کنی " خواهی دید خیلی کار درست و اصولی انجام داده .آن هم برای رفاه و امنیت سیاسی و اقتصادی مردم کشورش.
Canada
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پدر بزرگ اردوعان هیچ چیز را بجز پول و قدرت نمیبیند
فرصت طلب ترین مرد پیر و پارتال روی زمین است
فقط بفکر منافع است و بس
هم با یزید میخواهد باشد و هم با سالار شهیدان
از بی عدالتی در دینا حداکثر استفاده را کرده
در مجمعی به کودک کش توهین میکند و بعد باهاش رابطه همجوری دارد
والله شیطان را هم گول میزند
آخرین اخبار