بیانیه شدید اللحن اروپا علیه ترکیه

پارلمان اروپا اقدام به ارائه بیانیه ای علیه ترکیه کرد.

پارلمان اروپا با انتشار گزارشی، از ترکیه به عنوان عامل و منشا بی ثباتی در منطقه شدیدا انتقاد کرد. در آخرین گزارشی که پارلمان اروپا درباره سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه‌های امنیتی و دفاعی منتشر شده است، از عملکرد ترکیه به عنوان عامل و منشا بی ثباتی به شدت انتقاد شده است.

در این گزارش که روز چهارشنبه (۲۷بهمن) در پارلمان اروپا قرائت شد، آمده است سیاست خارجی ترکیه از خط مشی اروپا خارج و بر محور تنش آفرینی در شرق مدیترانه متمرکز شده است.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است رویکرد ترکیه در حوزه‌های حائز اهمیت برای اتحادیه اروپا و همسایگانش متضاد است و آنکارا صلح منطقه ای، امنیت و ثبات را مورد تهدید قرار می‌دهد. در این گزارش روند مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه به چالش کشیده و تاکید شده است در شرایط کنونی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا واقع گرایانه نیست.

در این گزارش آمده است: اعضای پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا خواسته اند مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تعلیق شود، مگر اینکه نقش منفی ترکیه فورا اصلاح گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بین الملل/ اروپا و آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
اگه ترکیه به اتحادیه اروپا بپیونده مطمئن باشید چند برابر از وضع فعلی از ایران و رقبای منطقه‌ای خودش جلو میفته پس به نفع ایرانه که رابطه‌ی ترکیه و اروپا شکرآب باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
عجیبه ترکیه چه طمع خامی به اروپا داره.؟! با ۵۰۰ میلیارد دلار بدهی و سود هر ساله اش چطور می خواهد عضو یورو بشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
ترکیه باید دو هزار قایق پناه جو بریزه تو اروپا تا آدمشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
تركيه همانند عربستان پايگاه تروريست در جهان است. اي كاش ايران زماني كه اردوغان در توالت دست و پا ميزد كمكش نكرده بود و فروميپاشيد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
ترکیه نابود میشه روزای اخرشو داره میگذرونه...
آخرین اخبار