تیراندازی در «آرکانزاس» آمریکا یک کشته و ۲۰ زخمی بر جای گذاشت

بر اثر تیراندازی در ایالت جنوبی آرکانزاس آمریکا در نزدیکی یک نمایشگاه خودرو، ۲۰ نفر از جمله تعدادی کودک مجروح شدند.

پلیس محلی ایالت «آرکانزاس» آمریکا اعلام کرد که در تیراندازی عصر شنبه در خارج از یک نمایشگاه خودرو در جنوب شرقی آرکانزاس، دست کم یک نفر کشته و ۲۰ نفر از جمله تعدادی کودک زخمی شدند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، کیت فینچ، رئیس پلیس شهر دوما، تعداد قربانیان را اعلام کرد، اما گفت که هنوز مشخص نیست چند کودک آسیب دیده اند. وی به خبرنگاران گفت، یک نفر بازداشت شده است، اگرچه ممکن است تیراندازان دیگری هم وجود داشته باشند. اطلاعات بیشتر، از جمله در مورد وضعیت مجروحان، فعلا در دسترس نیست.

نیرو‌های دولتی حوالی ساعت ۷:۲۵ بعد از ظهر به وقت محلی اعزام شدند.

برگزارکننده اصلی نمایشگاه خودرو، با خانواده قربانیان و جامعه ابراز همدردی کرده و این اتفاق را یک تراژدی دانسته است.

نشریه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشته است آمریکا از نظر تعداد تیراندازی‌های جمعی در جهان در رتبه اول قرار می‌گیرد. این کشور از سال ۱۹۶۶ تا کنون سهم بزرگی (۳۱) درصد از تیراندازی‌های عمومی در جهان را به خود اختصاص داده است. یک تحلیل جامع از عاملان، انگیزه‌های آن‌ها و زمینه‌های ملی اقدامات این افراد نشان می‌دهد که عوامل متعددی در ایجاد چنین شرایطی دست به دست هم داده اند. این عوامل شامل شکاف مزمن و گسترده بین انتظارات آمریکایی‌ها از خود و دستاورد واقعی آن‌ها در زندگی، دیدگاه تحسین‌برانگیز آمریکایی‌ها نسبت به مسئله شهرت و میزان مالکیت اسلحه در این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار