آمریکا چه چیزهایی از جیب ایران برداشته است؟

همین چند روز پیش بود که سخنگوی وزارت خارجه گفت آمریکا حقوقی از ملت ایران ضایع کرده و از جیب ملت ایران برداشته که اگر پس بدهد توافق می‌کنیم.

 موضوع تحریم‌های سپاه پاسداران بحثی حاشیه‌ای است و بر سر ۵ تا ۶مورد در مذاکرات وین هنوز اختلاف باقی‌ است، جمله ای بود که دیروز محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهاد جوزپ بورل مبنی بر خارج شدن سپاه از لیست FTO و باقی ماندن سایر بخش‌های این سازمان در این فهرست گفت.

چندی پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود در حال بررسی سناریویی است که بر اساس آن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج می‌شود، با این وجود اما تحریم‌های علیه بخش‌های اقتصادی و امنیتی این سازمان همچنان باقی خواهد ماند.

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

بورل که معاونش را به تهران فرستاده می‌گوید او آخرین تیر ترکش من است

به گفته این نماینده مجلس کشورمان «به طور کلی بحث سپاه پاسداران یک جنگ روانی است که غربی‌ها ایجاد کردند برای اینکه ایران را مقصر جلوه دهند در حالی که سپاه پاسداران یک بحث حاشیه‌ای است.»

 بنا به گفته مقامات وزارت خارجه کشورمان آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در آمریکا یکی از این ۵ تا ۶ موارد است که به یکی از محورهای اصلی رایزنی‌های مقامات دولت آمریکا با قانونگذاران این کشور و حتی مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین هیات های مذاکره کننده ایران و آمریکا در وین تبدیل شده است.

دارایی‌های ایران نخستین بار پس از انقلاب اسلامی و از سوی جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۵۸ بلوکه شد که در واقع کارتر با این تصمیم خود و با اعلام وضعیت فوق‌العاده در روابط تهران و واشنگتن مُهری به ممنوعیت خرید نفت ایران و مسدود کردن اموال دولت کشورمان، سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی زد که در خاک آمریکا یا حساب بانک های آمریکایی سرمایه گذاری کرده بودند.

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

وارن کریستوفر، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی (سمت چپ) در جریان گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی

هرچند مدتی بعد با وساطت الجزایر، تهران و واشنگتن بر سر بازگشت د‌ارایی ایران از سوی آمریکا به توافق رسید‌ند‌ اما با بروز اختلافات حقوقی پرونده اموال بلوکه شده ایران برای حل به د‌یوان د‌اوری لاهه ارجاع شد.

دولت آمریکا در الجزایر متعهد‌ شد‌ه بود که کلیه د‌ارایی‌ها و اموال مسد‌ود‌ شد‌ه ایران را آزاد‌ کند‌ اما این اتفاق هرگز روی ند‌اد‌.

تصمیم کارتر و عدم عمل دولت آمریکا به وعده ای که در الجزایر داده بود خاتمه‌ای بود به پایان روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا که تقریبا ۱۱ میلیارد دلارهای ایران در آن سال نزد واشنگتن منجمد کرد تا سال‌های بعد نیز پس از خروج آمریکا از توافقنامه برجام کشورهای دیگر نیز اقدام به انجماد اموال ایران کنند.

مجموع اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور ۱۰۰ میلیارد دلار است که از این مقدار چیزی بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار در ۷ کشور بلوکه شده است.

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

پول‌های بلوکه شده به جز بدهی های است که آمریکا

 باید بابت فسخ یکطرفه قرارداد ها با ایران بپردازد

بنا به آخرین آمار هشت میلیارد در عراق، سه میلیارد دلار در ژاپن، هفت میلیارد دلار در کره جنوبی و ۲۲ میلیارد در چین دارایی های ایران به جز اموالی هستند که در بانک‌های آمریکا بلوکه شده است.

تقریباً یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار دارایی ایران در ایالات متحده بلوکه شده‌ و براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره این کشور ، علاوه بر پول‌های تحریم شده در حساب‌های بانکی خارجی، دارایی بلوکه شده ایران شامل املاک و مستغلات نیز می‌شود.

در واقع از این ۱۰۰ میلیارد دلار حدود ۵۶ میلیارد دلار به صورت املاک تسخیر شده که از این مقدار ۵۰ میلیون دلار ملک و املاک متعلق به مردم ایران در ایالت متحده آمریکا با احتساب اجاره انباشته آن‌ها بلوکه شده است.

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

آسمان خراش ایران در منهتن نیویورک

آسمان خراش بنیاد علوی در منهتن نیویورک به ارزش ۵ میلیون دلار و ده ها ملک دیگر تنها بخشی از این املاک تسخیر شده هستند.

مدت ها پیش یکی از مطبوعات داخلی با انتشار فهرست کشورهایی که بدهی سنگینی به ایران دارند تخمین زده بود که چین ۲۲ میلیارد دلار بدهی به ایران دارد که بخش بزرگ این طلب‌ها بابت فروش و انتقال نفت است.

در میانه دهه ۱۳۸۰ و از سال ۸۶ به بعد، ذخایر ارزی ایران در دیگر کشورها که در بانک‌های مختلف دنیا خصوصاً اروپایی به اشکال نقدی یا اوراق دلاری یا سهام سرمایه گذاری شده بود و این پول‌ها با خطر احتمال بلوکه شدن آن در صورت شکایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی مواجه بودند، به بانک‌های چینی منتقل شدند.

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

به گفته رئیس اتاق ایران و چین  بلوکه کردن پول ایران

 در چین صحت ندارد

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین در تایید این موضوع گفته « ۲۲ میلیارد دلاری که می‌گویند ما در چین داریم، همان ذخایر ارزی ما در کشورهای غربی است که به چین منتقل شده است.

بنابراین چین به ما بدهکار نیست و آن‌ها پول خرید نفت از ایران را بلوکه نکرده‌اند.‌‌ ما هرچقدر نفت به چین فروخته‌ایم در ازای آن کالا وارد کرده‌ایم ، این کالاها مصرفی نیستند و شامل ماشین‌آلات ،قطعات یدکی ماشین، لوازم‌خانگی و قطعات منفصله است.»

به گفته حریری «در حال حاضر امکان انتقال این پول‌ها به بانک مرکزی وجود ندارد برای اینکه امکان افتتاح حساب از سوی بانک مرکزی در سایر کشورها نیست؛ من جمله اینکه چینی‌ها تضمین کرده‌اند که در بلندمدت از ایران نفت بخرند و به جای آن راه آهن برقی تهران-مشهد یا سایر زیرساخت‌های توسعه‌ای را احداث کنند.»

چیزهایی که آمریکا از جیب ملت ایران برداشته

دیدار علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان 

با معاون وزیر خارجه کره جنوبی در وین 

کره جنوبی نیز همانطور که گفته شد از دیگر کشورهایی است که اموال ایران را که بیشتر از محل فروش نفت است، به علت تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده است.

سئول در عین حال که از متحدان نزدیک واشنگتن در شرق آسیاست، از طرف‌های تجاری اصلی ایران نیز هست.

کره جنوبی تا پیش از وضع تحریم‌های آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، از واردکنندگان اصلی نفت ایران و بزرگترین خریدار میعانات گازی از این کشور بود.

باوجود آمار رسمی طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی، اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرده چیزی بین ۶ تا ۹ میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده است، اما آن رقمی که اتاق بر روی آن تاکید دارد، ۸.۵ میلیارد دلار است.

چیزهایی که آمریکا از جیب ایران برداشته

باقری به نماینده کره جنوبی گفت موظفند پول های بلوکه شده  را بدون 

توجه به نتیجه مذاکرات آزاد کنند

وزارت خارجه کشورمان تیر ۹۹ اعلام کرده بود در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و ادامه بلوکه شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

از آن زمان تاکنون مسئولان مربوطه برای آزادسازی این منابع تاکنون مذاکرات متعددی انجام دادند که در یک مورد توانستند ۱۶ میلیون دلار از محل پول های بلوکه شده در بانک های سئول را برای پرداخت سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد آزاد کنند.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده این کشور تنها با اجازه مقامات واشنگتن توانایی آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران را دارند.

سرنوشت غم‌انگیز اموال ایران ‌‌‌‌در کره جنوبی

 چندی پیش بود که وکیلی کره ای با حضور در تلویزیون این کشور گفت که بعد از شکایت ایران از کره‌جنوبی برای دریافت پول‌های بلوکه شده و پیروزی ایران، می‌خواستیم پول شرکت ایرانی را پرداخت کنیم که متوجه شدیم بخشی از پول‌ از سوی کارمند بانک ووری این کشور اختلاس شده است.

زیاد بودن حجم این دارایی‌ها، تحریم و ریسک بالای مبادلات بانکی باعث شده است ایران ناچار شود برای بازگرداندن پول‌های خود به تهاتر روی آورده و به همین جهت نیز مذاکراتی با این کشورها داشته است.

حالا اما هم‌زمانی سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و امیر قطر به تهران نشان می‌دهد طرف های مذاکره عزم جدی برای حل مسائل باقی مانده از جمله آزادسازی منابع مالی ایران در مذاکرات لغو تحریم های ایران دارند.

چیزهایی که آمریکا از جیب ایران برداشته

اموالی که اگر آزاد شوند به زعم کارشناسان باعث

کاهش نرخ ارز و تورم می‌شود

اموالی از جیب ملت ایران در بانک های آمریکا و سایر کشورها که می‌تواند همزمان با اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بهبود روند فعلی اقتصادی کشور موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا همه چیمون رو کش‌رفت ب یغما برد امریکا ب کمک اسراییل عرستان عراق و صدام هشت سال تمام عزیز ترین کسامون رو ازمون گرفت تا ۲۰۰ سال تمام با انگلیس نفت مون رو کش رفت دبگه میخوایتین چکار کنه خدا لعنت کنه امریکا اسراییل عراق عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکا که انقدر بد اخه زشته پس چرا همتون بچه هاتون اونجان؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر امکان دارد که نگوییم مرگ بر آمریکا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته فقط تا وقتی دست آمریکاست، مال ملت میشه.
وقتی آزاد شد حلال آقایونه و آقازاده هاشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافقان غیر گرامی از طرف مردم ایران استدعا دارم سنگ دارایی های کشورمان را به سینه نزنید و کمتر کامنت بگذارید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کی این طرفدارای آمریکا از رو میرن خدا میدونه حتما آمریکا باید بیاد شرت پاتم برداره ببره تا حالیت شه دل به کی باختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیالت راحت اول میاد مال تو رو میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما دل به امریکا نباختیم اما همه مشکلات ما از نقدینگی شروع میشه که بدلیل بدهی های دولت هست و تورم های شدیدی ایجاد میکنه اگر دولت ها و بانک ها نقدینگی را کنترل میکردند ما این همه مشکل از نظر ارزش پول ملی و قدرت خرید نداشتیم
شما ها هم صورت مسئله را عوض نکنید وقتی هزاران میلیارد بودجه به کارها اختصاص میدن بدون اینکه محل تامینش مشخص باشه مثل این میمونه که بانک مرکزی دستگاه کپی را روشن کرده باشه و پول بی ارزش تو جامعه پخش بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا رو ولش کن دولتو بگو داره چقدر از جیب مردم برمی‌داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره، از ارباب این منافقین مزدور بد نگویید از دولت بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورت دولت قبلیه که شما پست فطرت ها بهش رای دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونهایی که کامنت گذاشتند چقدر بی ادبند. مثل صاحبانشون تحمل هیچی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما با این توهین ها فقط شخصیت خودت را نشون دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت صد برابر برداشته منتها یه سری چشماشون رو میبندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه همون اول مطالب مذاکرات برای مردم اعلام میشد ، از بی اطلاعی مردم سو استفاده نمیکردن، پس بهتره بقیشم بگید تا حیله ای دیگه نزدن
Germany
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام فرزند معاون رئیس جمهور که تازه شهردار تهران جدید شدند چون کتاب هایی حقوق داشته اند حالشان خوب است؟
حتما بهشان از طرف بیکاران تحصیل کرده و جوان تبریک بگوید.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کتاب تو کتابخانه داشت؟
از طرف دوست من که یک حقوقدان روابط بین الملل و نویسنده کلی مقاله است ولی بیکار می باشد
به این اقای خوشبخت پارتی دار هم تبریک بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالت خوبه ؟ شهردار تهران زاکانی یعنی زاکانی پسر مخبره ؟؟؟؟؟ چنی بامزه ای تو پدر از پسر کوچک تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا و اجانب خیلی وقته با هماهنگی مسئولین از این ایران دارند دزدی مستقیم و غیر مستقیم انجام‌می دهند و دستشان تو جیب این ملت هست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جاش هرجا باشه امن تر از ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای شما رانت خوار ها نا امن تره نه برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای شما غربگرا بله امنه جاییکه اسیا تبار ها و افریقا تبار ها مورد ظلم هست خیلیییی امنههه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس/
۲۰:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه امریکا از جیب شما چیزی برداشته// شما ها چه چیزهایی که از جیب امریکا بر نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینقدر به هم زخم زبون نزنید و نمک به
زخم هم نپاشید و دل هم را نسوزونید
با این کارها و نیش وکنایه ها فقط دل
دشمنان شاد میشود و آب به آسیاب
دشمن ریخته می شود و آمریکا و
نوکرهایش هم بیشتر سو استفاده می کنند و از آب گل آلود ماهی می گیرند
لطفأ یه کمی خوب فکر کنید این همه
کشورهای استعمارگر به مردم دنیا ظلم و
ستم می کنند و خون ملتها را می ریزند
و ثروت ملی کشورها را به یغما می برند
و غصب می کنند ، آیا کدام آمریکایی از
ملت مظلوم ایران و یا سایر کشورهای مظلوم حمایت کرده ،که شما سنگ آنها
را به سینه می زنید ؟؟!!!
خخخخخ هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر ک بلوکه هستن اونا رو باید داد دست دلسوزان این مملکت نه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما بدترید. کلا جیب رو از جا کندید
آش رو با جاش بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلار بهتره یا ریال ؟ قطعا دلار پس دزدی انها بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم
امریکا دزده شما با دزد اموالتون توافق میکنید؟
بعید نیست دوباره بزنه زیرش
فقط با همکاری یمن تنگه عدنو مین ریزی کنید و ولش کنید خودش درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما از امریکا به ملت دشمنترید
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۸:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفرین دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک منافق به منافق بغل دستیش میگه آفرین!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق اونایی هستن که وقتی اومدن کلی به مردم وعده وعید دادن وقتی خرشون از پل رد شد سوار مردم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزار آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق اویکه تو دهه شصت مامان و خواهرمون و داداشمون کشت منافق اونیکه وعده می دهد و چیز دیگری عمل می کند...
Germany
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
۱۶:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بگو مسئولین چه چیزهایی از جیب ایران برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم مسئولین ؟همونهایی که بهشون رأی دادید رونیست که سنگ پای قزوین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما به هیچکدوم رای ندادیم ولی جفتشون جیبمون رو خالی کردن آقای سنگ پا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا پدر همه کشورها رو با تحریم و جنگ در آورده بعد به سری غربگدا توی ایران طرفداریشو میکنند اگه همین حکومت نصفه ونیمه نبود ناموساتون زیر دست آمریکاییا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما فعلا کفشای پوتین و جفت کن تا بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخخخ بر بابا
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فک نمیکنم شرایطمون از این بدتر میشد
Germany
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتما شرایطمان از حال بهتر بود در ضمن عضو ناتو هم شده بودیم
وترکیه جرات نداشت این همه سد سازی کند
و اینقدر نیرو و پول های کشور خرج مبارز با دشمن های خیالی نمی شد.
بجالی یک نیروگاه روسی تا بحال 8 عدد نیروگاه دیگر هم داشتیم.
شاید هم دین و اسلام هم شرایط بهتری داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مال ملت به اسم ملت به کام مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
#مردم
۱۴:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران به لحاظ منابع معدنی و زیرزمینی و ... پنجمین کشور دنیاست، اونوقت مردم دارن به این سختی زندگی میکنند.
ما داریم از داخل ضربه میخوریم از مسئولین بی لیاقت از انحصار گرایی و رانتی که توی کشور وجود داره، از سیاست گذاریهای اشتباه که باعث شده دور کشور یه دیوار بکشن و باعث و بانی این همه انحصار و رانت بشن..
بترسید ازون روزی که این گردابی که برای مردم درست کردین، خودتونم غرق کنه...

#خدایا دادرس..!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
مظنون حرف تو منم که به دولت های دزد قبلی رأی ندادم و به رأی شما سوختم و ساختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق گرفتنی است نه دادنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا میگین ملت ایران
بگین سران ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی قرار است بر راه حق پا برجا بمانیم، هم خائن داخلی و هم دشمن خارجی را باید سرکوب کنیم. مردم شریف ایران اسلامی، دارند به بلوغ فکری و عقیدتی می رسند که در تمام زمان ها بی نظیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با همین شعارها خونمون رو کردن تو شیشه. چرا بچه های خودشون برن خارج ولی ما اینجا بر راه حق پابرجا بمونیم.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
در مقابل هر یک دلار ما که توسط آمریکا مصادره ویا ضبط شده :100 دلار توسط مسئولین و آقازادها دزدیده و اختلاس شده.
Germany
اشکان
۱۳:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایشالا همونجا بمونه که جاش امنه !!!



روحانی حالا فهمیدیم که چرا مردم بخاطر تو صف کشیده بودند !! انتخاب بین بد و افتضاح بود....بدتر نه ، افتضاح ترین انتخاب، انتخاب رییسی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه خداییش اون پول تانکهای ارتش کجا رفت همین یه قلم و بیان بگید بقیه اش پیش کش
نه صدایی از ارتش دراومد نه صدای اعتراضی از ستاد کل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفم برای مردم ایران با اون کامنت هاییکه گذاشتن.شمالیاقت دارید تا ابد جیره خوار آمریکا باشید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
داداش اینا مردم ایران نیستند که کامنت میذارن،اینا یه مشت مزدور منافق جیره خوار ارباب شون آمریکای دزد و تروریست هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جیره خور آمریکا بودن خوبه یا جیره خور نوگرای انگلیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره اصن بزارن از این مملکت برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دست امریکا جاش امن ترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بخاطراینکه برای ترور و شرارت بر علیه ایران یک تنخواه داشته باشه که به توی مزدور بدهد تا سینه چاک غربی های دزد و وحشی شوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای شما رانت خوار ها نا امن تره نه برای مردم
آمریکا پدر همه کشورها رو با تحریم و جنگ در آورده بعد به سری غربگدا توی ایران طرفداریشو میکنند اگه همین حکومت نصفه ونیمه نبود ناموساتون زیر دست آمریکاییا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
روحانی جون هرکی دوس داری برگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورو جون مادرت کوتاه بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله دیه ، کمبود عقل هم زیاد شده انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگن همسری مثل شما بگیریم هم خوبه که میگی صد رحمت به روحلنی چون بدی که بهشون شده رو زود فراموش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونقدری که مسئولان از جیب ما برداشتن امریکا برنداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافقین مزدور که در کشورهای غربی در حال کاسه لیسی هستند نظر ندهند،به شغل نوکری و مزدوری صیهونیستها ادامه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۴۰۷ فعلا تعداد لایک دیسلایکو نوش جون کن مزدور شمارید که از واقعیت فرار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
منافق پاچه خوار کاسه لیس داخلی هم داریم
که نرخ نون امروزشان از همه زندگی مردم گرونتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کسی که در همه کامنت ها داری فحاشی و بی ادبی میکنی. که البته ذات امثال شما هست. فقط داری شخصیت خودت را نشان میدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خسارت رو از سال سی و دو و کودتا حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر تو ابن خبر بجای امریکا بزارین مسولین بعد بجای ایران بزارین مردم ایران انگار درست تر به دلمیشنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون مسیولین که با رای شما هشت سال روکار اومدن وپدر مردم را دراوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیسسسسسسس ..‌
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون چیزایی هم که شما از جیب ایران و مکردم ایران برداشتین معلوم کنین ببینین شما بیشتر برداشتین یا امریکا
بماند که خیلی از برداشتای شما هم سر از امریکا در میاره اونا رم حساب کردین یا نه ؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر به قول تو سر از آمریکا در بیاره و به قول تو آمریکا دلسوز مردمه یارانه پس باید پولا رو به مردم ایران توزیع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورمو امریکا و اسراییل تو ایران اوردن ؟؟؟ چرا تو عراق جنگه ولی تورم نیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان در کردستان عراق هر کیسه آرد یک میلیون تومان قیمت داره.مردم عراق نون ندارن بخورند.شماها ی مزدور مواجب می گیرید که همه چیز رو وارونه بگید.مرگ بر منافقین مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عراق سوریه لبنان افغانستان و خلاصه خیلی از جاهای دیگه که جنگ بوده اما اصلا تورمش به پای ایران نمیرسه چرا؟
چون یه عده تو این کشور بدون زحمت می خواهند حقوق های نجومی هر ماه به حسابشان واریز شود!
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمام عمرتان صرف مرگ بر آمریکا شد.بروید یک علمی یاد بگیرید و کشورتان را بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید یک علمی یاد بگیریم و بعد بریزیم روی سر مردم ژاپن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه فایده دانشمندان علم یاد گرفته رو میکشند و ترور می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا شاهده تمام این مرگ ها به خودمون برگشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من حاظرم امریکا بخوره اما دولت ما چیزی دستش نیاد حال میکنید مملکت به کجا رسوندین که مردم اینجوری میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف حق خدایی
Pakistan
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چیزی باقی نگذاشته
دارو ندار مردم و کشور را به بهانه واهی هسته ای بردن وگرنه ایران هم اگه اتمی بشه میشه یکی مثل ده بیست کشور دیگه اتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه سیاست داشتید و زرنگ بودید هزینه نابودی دشمن را میتونستید از جیب خودش بردارید و به نابودیش سرعت بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شاید چیزی که برداشته نسبت به هزینه هایی که به علت سیاست نادرست در مواجهه با امریکا به کشور تحمیل شده از صفر هم پایین تر باشد هر کاری را با هزینه های زیاد و خون دل خوردن و تحمل فشار انجام یا به انجام نرسوندیم با یک سیاست درست دهن بسیاری از جوجه کشورها بسته و روی سیاست خارجی امریکا تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۱۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
صنایع لوازم خانگی کره دمار از تولید داخل در آورده بودند/ که با قطع واردات از کره بماند که باز هم کالای قاچاق زیادی از دو برند کره ای از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد می شود/ با نبود رقابت، برند های ایرانی نیز با افزایش قیمت سرسام آور محصولات خود عملا مردم رودر تنگنا قرار داده اند/
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همان چیزهایی که شما از جیب ملت برداشتید شما اگر قدرت امریکا را بدست اورید کل ملل دنیا را به سیخ میکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه ترسیدی ، فهمیدی سیخ را برای شما آماده کردیم ؟ همیشه خود را مساوی با ملل دنیا مساوی می دانید ؟ شما یک صدم دنیا هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
(*_*)
۱۱:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ی زحمت بکشید بگید خود شما از جیب و سفره مردم چی برداشته اید ، دزدهای اختلاسگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
رحمت امواتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهترین دوست امریکاسر.. دشمن مسیولین هستن
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ لیبی و ویتنام و عراق نشان داد دوست و دشمن کیست
امان جهالت امثال تو که حقا جهل شما برنده از شمشیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دشمن مسئولین امریکاسسسست . دوست مسئولین امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نصی
۱۰:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام.اون جنگنده اف16 که پولشو هم دادید از امریکا بگیرید،بجاش اف15 هم دادند بگیرید باز خوبه،حتما بگیرید بعد امضا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بگو F22. اف پانزده قدیمی شد!!
Germany
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با تحریم و بدون تحریم رو دیدیم در هر دو حالت شما جیب مارو خالی کردین و میکنین و می گویند کار امریکاس رقابت سختی با مغلان و اعراب دارن دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کامنتت هزاران بار لایک
Germany
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم

تا سختی کمان شما نیز بگذرد
تو رمه سپرده به چوپان گرگ‌طبع

این گرگی شبان شما نیز بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرانکفوت هم از برلین بگذرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا یک رهزن و یک قداره کش بین المللی است . کشورهایی چون کره جنوبی هم نوچه های او هستند . و اما به یاری خدا و قیام کشورهای مظلوم به این وضع باجگیری جهانی وبین المللی باید خاتمه داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لعنت بر آمریکا
ولی مسئوولین ما، آمریکا رو این وسط کردن خورزو خان تا روی فساد، بی کفایتی و... خودشون سرپوش بذارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خجالت هم خوب چیزیه!! حتی اگر آمریکا جیزی ازجیب مردم برداشته!! شماها چندبرابر آن رادزیده اید!؟!! اور دزد بیگانه می زد به معیشت مردم، یه چیزی؟!! ولی با دزد خودی چه کار کنیم!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چی از جیبت کم شده برو شکایت کن ،اگر بیت الماله که باید خرج زیرساخت کشوربشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست عزیزی که گفتید برو شکایت کن از کی شکایت کنیم،از دزد به دزد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از جیب ما ملت نه از جیب شما برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزک نمیر بهار میاد کامبوزه باخیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۰:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارزش آسمانخراش بنیاد علوی ۵ میلیون دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی ارزش این ساختمان از قیمت یک دستگاه اپارتمان ۴۰۰ متری در خ فرشته تهران کمتره ؟؟؟؟؟امریکایی ها اگه این موضوع رو بفهمند واسه خرید ملک در تهران صف می کشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی آپارتمان ۴۰۰ متری در خیابان فرشته ۱۴۰ میلیارد تومنه ؟
یه کمی گرون نیست؟ ارزونتر حساب کن مشتری بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط آمریکا جای دیگه ای از اموال ما نخورده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بلایی که شما سر ما اوردید آمریکا از زمان پیدایش تا به امروز سر ما نیاورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
صد درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایول حرف دل ما را گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگر منافقین هم جز مردم ایران هستند،آمریکا که ارباب شماست و با شما مزدوران و کاسه لیسان کاری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۴۱۱ نوکری آمریکا شرف داره به دورویی و ریا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این شما شما هایی که در متن نظرات میبینم مربوط میشه به دولت های قبل که که همین امثال شما به دولت های قبل (دزد) رأی دادید شما مردم نادان شریک جرم آن دزد ها هستید که دوست رو از دشمن تشخیص ندادید و به اون گرگ صفت ها رأی دادید.
حالا دست پیش گرفتید پس نیوفتید ، خیلی رو دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱۶۰۳ پس خودت اعتراف کردی نوکر آمریکا هستی.یک نمونه از کارهای بشر دوستانه آمریکا از بدو تاسیس و اشغال سرزمین سرخپوستان تا به الان بگو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
1630
پایان این هشت سال که شد و دست گل رای شما را هم دیدیم ببینم رو داری بیای بگی به کی رای دادی؟ هنوز یک سال نشده این جور شده اوضاع کشور وای به حال آخر هشت سالش!
فقط بعد از این هشت سال سکوت کامل می خوایم از شماها !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دفاع مقدس رو یادت رفته الزایمری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه پولهای ایران در جای امن به اصطلاح کافرها بمونه باز امیدی هست که زمانی برگرده اما اگر بیاد ایران دیگه به توسط دولتمردان گرامی ایران هاپولی و به انحا مختلف صرف موارد نامعلوم میشه و مردم بی نصیب پس با اسم ملت ایران طالب بدهیهای امریکا نباشید زیرا میشود به نام ملت به کام دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا رو میخونن بازم خجالت نمیکشن و گورشون رو گم نمیکنن برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه این دولت ، کثافت کاری های دولت منتخب شما ها(دولت های قبل) رو پاک نکرده و هر چی به دست آورد با مردم تقسیم کرده
شما همونایی هستید که دستتون از رانت بُریده شده حالا جیگرتون آتیش گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی تو کره جنوبی اختلاسگر دارند ؟/؟
یک دوزاری از ان اموال اگر کسر می شد ، صدای سگ هار آمریکایی در میامد .
دروغگویی هم حدی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما ببخشید کره‌ای هارو بالاخره حرفیه که خودشون (کره‌) گفتند دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب پس چرا برای گرفتن حقتون شما سختگیری میکنید که نگیرید برعکسه روزگار
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
چی میگید شما؟
مال خودتون و حق خودتون را بهتون بدن و توی سرتون هم بزنند؟
بروزش همین کره میاد التماس%
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۰۹:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقا پولی که دست شما بیاد جاش ناامن تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای شما رانت خوار ها نا امن تره نه برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برادران عراقی هم 1100 میلیارد دلار خسارت جنگ رو که نمیدن هیچ ، پول برق و ... رو به خاطر تحریما نمیدن و ما همچنان بهشون صادرات مفت برق داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیش از 40 سال از جوانیمان را دیگران بردند و به جز حسرت و آرزوهای بر باد رفته چیزی برای ما نگذاشتند ، نگذاشتند مثل خیلی از مردم دنیا در آرامش زندگی کنیم و هر روز دغدغه کار و گرانی و تورم و خانه و ماشین و ... را نداشته باشیم عمر رفته را که نمی شود بازگرداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مظنون حرف تو منم که به دولت های دزد قبلی رأی ندادم و به رأی شما سوختم و ساختم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حق را باید گرفت هم از آمریکا و هم از دیگر کشورها وبه امید خدا و هوشیاری تیم مذاکره کننده موفق خواهیم شد یک نکته مهم که خیلی هم ازاین دارایی های بلوکه شده بیشتر است را هم باید پیگیری کنیم مبلغی بیش از 1100میلیار دلار غرامت جنگی از عراق هم باید بگیریم. میدونید با گرفتن مبلغ غرامت از عراق پند میلیون شغل ایجاد میشه ؟بیکاری و فقر ریشه کن میشه .گرفتن غرامت از عراق خواسته همه ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه جا خوندم آمریکا به هیچ وجه اجازه نمیده ثروت پهلویا افشا بشه ولی اونا جزو میلیاردرترین میلیاردرای دنیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همونجا بمانه بهتره ،شاید بدرد ایندگان ایران بخوره،بدن دست این قوم همش حیف و میل میشه،باز اونا امانت سرشون میشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از ماده شیمیایی به اسم عامل نارنجی و آتش زدن و سمپاشی مزارع مردم مظلوم ویتنام و بمبهای حاوی اورانیوم ضعیف شده در عراق نشان میدهد آمریکاییها چقدر وجدان دارند
چشمان کوری که علی را ندید و از بغض علی شد حب معاویه ،گویا تاریخ محکوم به تکرار است
این عمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امانت یا دزدی ؟
Germany
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینا که منفی میدن انگار نمیبینن ایران چه خبره،فقط یه چیزی فرو کردن تو کلشوت فک میکنن واقیته،ولی واقعت اون که داریم با گوشت وخونمون حس میکنیم،کودنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته پول هایی که دولت های ایران به اسم تورم طی این سالها از جیب مردم ایران برداشتند به مراتب بیشتر از این مقدار پول های خارجی هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته پول هایی که دولت های دزد قبلی ایران به اسم تورم طی این سالها از جیب مردم نادان لجوج ایران که به همونا رأی داده و انتخابشون کرده بودن، برداشتند به مراتب بیشتر از این مقدار پول های خارجی هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خلاصه متن این بود که کشورهای دیگر که پول ما را بلوکه کرده اند بدون اجازه امریکا آب نمیخورند! حتی چین!
عجب دنیایی شده!
ما در اصل فقط با امریکا تو برجام طرف هستیم باقی کشورها اصلا عددی نیستند
Norway
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه پولهایی از ایران بلوکه شده این پولها باید برگردد و برای مردم و کشور هزینه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا نکنه اگر این مولها برگردد هیچ کدام به خزانه برننی گردد مستقیم میرود به انجایی که میدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر داده بودند الان یک دلارش هم موجود نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
رانت خوار حروم خور مال مردم خور دیگه دستت رو شده دست و پای الکی نزن نوبت شما هم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام لطفا آزاد نکنند بمونه به وقتش به دست مردم برسه الان اگر به دست مسئولان برسد همه شو هاپولی می کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان باید بگید مسؤلین با مردم دارن چی کار می‌کنند عرضه نداشتن مرزهای کشور رو سرو سامان بدن که کالا قاچاق نشه مردم الان باید تاوان بدن اینو بگید
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو که عرضه داری برو مرزبان شو،میدونی مرز چقدر طولانی و کوهستانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۷:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به یاری خدا و امام زمان(عج) نه تنها پول هایمان را پس میگیریم بلکه نسقی از گلوی امریکا می کشیم که تاریخ از نوشتنش خسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بشین بابام توهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا شفات بده. برات دعا می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساکت باش غربگدای پست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شهباز خان کوتاه بیا
این دفعه رو ندید بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظرم نشسته گفته وی وای بروزی که بلند بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این توهمی ها مواد را از کجا گیر میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از انگلیس میخوای بری جنگ امریکا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب گدا ، رانت خوار ، خودتو لای مردم پنهان نکن همین روزها به حساب شما هم رسیده میشه انشاءالله هر چی خوردی و بُردی از حلقومت میکشند بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با ایپی بلاد کفر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرکسی از راه میرسه یه ناخونکی به پول ملت ایران میرسه.فقط ملت ایران خودش نمیتونه .
خرما برنخیل و دست ما کوتاه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر کس از راه میرسد ملت را موش آزمایشگاهی کرده و جراحی اقتصادی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون پول ها جاشون امنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
پولی که توجیب مردم نره! ؟ میخوام نباشه!! همونجا، جاش امنه
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کوری نیروگاههای برق و شبکه آبرسانی مدرسه و.. ارث بابات بود،پالایشگاه تولید بنزین ارث بابات بود