حمله سایبری به مدارس پایتخت آمریکا

حمله سایبری به مدارس واشنگتن، تلفن‌های منطقه، حساب‌های ایمیل، اینترنت و شبکه‌های وای فای را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس گزارشها، مسئولان منطقه‌ای حمله سایبری به مدارس واشنگتن، پایتخت آمریکا را تایید کردند و گفته می‌شود در حال حاضر معلمان در این مناطق به تماس‌ها یا ایمیل‌های خود دسترسی ندارند. شبکه تلویزیونی آمریکایی WTOL گزارش داده است کارکنان فناوری اطلاعات منطقه در تلاش هستند تا سیستم‌های ارتباطی را بازگردانند.

چندی پیش، شبکه الجزیره گزارش داد در بحبوحه اتکای فزاینده به فناوری در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، حملات سایبری به تهدیدی فزاینده برای مدارس در سراسر آمریکا تبدیل شده است. این حملات منجر به تعطیلی مدارس و تقاضا برای بودجه بیشتر برای رسیدگی به این مشکل شده است.  از سال ۲۰۱۶ تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ حادثه امنیت سایبری در مدارس دولتی سراسر آمریکا ردیابی شده است.

در دو سال گذشته و مجازی شدن تحصیل، چندین رویداد مهم گزارش شد که باعث شد مسئولان مدرسه برای بازیابی اطلاعات یا حتی پاک کردن دستی همه لپ‌تاپ‌ها تلاش کنند. در این میان، به سختی می‌توان به داده‌های دقیق دست یافت، زیرا اکثر مدارس ملزم به گزارش عمومی حملات سایبری نیستند. با این حال کارشناسان گفته‌اند که سیستم‌های مدارس دولتی که اغلب بودجه‌های محدودی برای امنیت سایبری دارند به یک هدف جدی برای باج‌افزار‌ها تبدیل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار