هرج‌ومرج در سامانه حمل‌ونقل انگلیس درپی اعتصاب خطوط هوایی و مترو لندن

پس از اعتصاب خطوط هوایی انگلیس متروی لندن نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته و در سامانه حمل و نقل این کشور هرج‌ومرج بوجود آمده است.

اعتصاب مترو لندن، به اختلال در سامانه حمل و نقل انگلیس دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعتصاب موجب لغو یا تاخیر در پرواز‌ها و حرکت قطار‌ها در انگلیس شده است. کارکنان مترو لندن نیز روز دوشنبه با تعطیلی ایستگاه‌های مترو به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند تا با این اقدام حمل و نقل انگلیس را به طور جدی مختل کنند.

شرکت حمل و نقل لندن از مسافران خواست به علت اعتصاب تا روز سه شنبه سفر‌های خود را لغو کنند. این در حالی است که هزاران مسافر پس از تعطیلات آخر هفته در صدد بازگشت به انگلیس بودند که لغو صد‌ها پرواز آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

سخنگو‌های شرکت‌های هواپیمایی ایزی جت، بریتیش ایرویز و یورواستار از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده اند. بخش هوانوردی انگلیس پس از اخراج هزاران نفر در اوج بیماری کرونا، با کمبود شدید کارمند مواجه است.

با برداشته شدن محدودیت‌های بهداشتی و افزایش شدید تقاضای سفر، این بخش برای جذب نیرو تلاش می‌کند. بخش حمل و نقل بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شد، زیرا ترافیک هوایی عملا ماه‌ها متوقف شده بود و تعداد مسافران مترو یا قطار‌ها در انگلیس به شدت کاهش یافته بود. خطوط هوایی و سیاستمداران یکدیگر را مقصر هرج و مرج فعلی در فرودگاه‌ها می‌دانند. بخش هوانوردی مقامات انگلیسی را به دلیل تسریع نکردن مراحل تأیید اعتبار برای کارکنان جدید پرواز یا فرودگاه سرزنش می‌کند.

در همین راستا ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هزینه جشن‌های پنج روزه به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس به یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار رسید. ملکه الیزابت در این جشن‌ها در کنار ولیعهدش بر روی بالکن کاخ باکینگهام مشاهده شد. و همین مسئله نارضایتی عمومی دیگری را بوجود آورده است.

همزمان با این جشن‌ها، مخالفان نظام سلطنتی در انگلیس خواستار پایان دادن به این نظام و انتخاب رئیس جمهور برای کشور شدند و از طریق نصب پلاکارد‌هایی در شهر‌های مختلف، مخالفت خود را نشان دادند. در ۹ شهر (آبردین، گلاسکو، نیوکاسل، لیدز، لیورپول، لندن، بریستول و بیرمنگهام) پلاکارد‌هایی در مخالفت با ملکه الیزابت نصب شد که از شهروندان این کشور می‌خواهد «ملکه الیزابت آخرین ملکه انگلیس باشد، به نظام سلطنتی پایان دهید»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار