دلهره نیرو‌های امنیتی و آماده‌باش نظامیان صهیونیست پس از سخنرانی «حسن نصرالله»

درپی سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان و هشدار به صهیونیست‌ها درخصوص مناقشه بر سر میدان گازی کاریش، صهیونیست‌ها هشدار بی‌سابقه‌ای اعلام کردند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی پس از سخنان دیشب حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تجاوز کشتی صهیونیستی به آب‌های مورد مناقشه با لبنان و استخراج گاز از میدان «کاریش» هشدارهای بی‌سابقه‌ای صادر کرده و در این خصوص اعلام کردند صهیونیست‌ها برای تحریکات حزب الله در اطراف سکوی حفاری کاریش آماده می‌شوند و به همین منظور نظامیان این رژیم نیرویی را برای جمع آوری اطلاعات متمرکز، افزایش تعداد پهپاد‌ها در منطقه و گشت‌های امنیتی در اطراف منطقه میدانی اختصاص داده است.

براساس گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، این نیروهای امنیتی به منظور هشدار درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد و هر اقدامی را خنثی کند یا به سرعت واکنش نشان دهد، از ارتش رژیم صهیونیستی خواستند که برای سناریو‌های شدید آماده و از حمله به آن با پهپاد، تلاش برای هدف قرار دادن مستقیم آن با یک راکت یا حتی ضربه زدن به آن با موشک آمادگی داشته باشد.

شب گذشته حسن نصرالله با بیان این‌که «مقاومت مقتدر نمی‌تواند مقابل غارت ثروت‌های لبنان دست بسته بنشیدند» گفت: «تمام گزینه‌های مقاومت بدون هیچ شک و تردیدی روی میز است. به نام مقاومت می‌گویم که دشمن باید فعالیت خود در این میدان نفتی و گازی را متوقف کند.»

روز یک‌شنبه یک روزنامه لبنانی از ورود یک کشتی صهیونیستی برای استخراج گاز به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داد. در این اتفاق مقامات لبنانی اعم از نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و حزب‌الله واکنش نشان داده و تاکید کردند این رفتار صهیونیست‌ها به شدت خطرناک است.

میدان کاریش به وسعت ۱۴۳۰ کیلومتر مربع در منطقه ۲۹ خطوط مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی قرار دارد. رژیم صهیونیستی ادعای حاکمیت بر تمام این منطقه را دارد در حالی که لبنان اعلام کرده بخش زیادی از میدان مذکور در مرز‌های آبی لبنان است و در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار تعیین خط ۲۹ به جای خط ۲۳ (۳۶۰ کیلومتر مربع) شده است.

پیش از این نیز شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان هشدار داد «به محض اعلام تجاوز صهیونیست‌ها به آب‌ها و نفت کشور در دریای مدیترانه، حزب الله آماده ایفای نقش است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۳۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
نیروهای حزب الله بزنید تک به تک تروریست های حرومی،وحشی و خونخوار اسرائیل رو نابود کنید و اجازه ندید هیچ استفاده ای از میدان گازی کنند،،،این تروریست های بی پدر و مادر اگر قدرت داشتند ادعا می‌کردند کل جهان جزو قلمروشان هست و ملت های دیگر را نوکر و برده خود میدونستند.
آخرین اخبار