دستگیری منتشرکنندگان «اطلاعات محرمانه» رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

رژیم صهیونیستی با همکاری شاباک سه نفر را به دلیل انتشار پست‌هایی حاوی اطلاعات محرمانه نظامی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرد.

رسانه‌ها اعلام کردند نیرو‌های ارتش و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) سه نفر را به ظن افشای اطلاعات محرمانه نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر کرده اند.

به گزارش نشریه تایمز رژیم صهیونیستی، بر اساس بیانیه مشترکی که منتشر شده، در اثر تخلفات متهمان، خسارات شدید امنیتی به رژیم وارد شده است. این سه نفر  پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرده اند که ظاهرا حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده  بوده است. ظاهرا این سه نفر تحت تاثیر جاسوس یا عوامل خارجی دیگری نبوده اند و به خاطر به دست آوردن اعتبار بیشتر در شبکه‌های اجتماعی خود (لایک و کامنت) دست به چنین اقدامی زده اند. 

یکی از افراد دستگیر شده سرباز ذخیره است که در بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کرد و دیگری نوجوان و غیر نظامی است. این پرونده همچنین شامل یک سرباز است که دوران خدمت اجباری خود را می‌گذرانده و در دادگاه نظامی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

هاآرتص گزارش داد نیرو‌های امنیتی این افراد را ماه گذشته دستگیر کرده بودند، اما امروز (دوشنبه) دادگاه منطقه اجازه داده پرونده تا حدودی منتشر شود. بر اساس بیانیه پلیس، چند هفته پیش و پس از انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده بود، تحقیقات آغاز شده است.

در کیفر خواست آمده  که نوجوان اطلاعات را از سرباز ذخیره و سرباز در حال خدمت اجباری دریافت کرده و با آشنایان خود به اشتراک گذاشته است. وی همچنین بخشی از اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

پس از این ماجرا، بخش اطلاعات ارتش رژیم تصمیم گرفت روند انتخاب سربازان در واحد‌های طبقه‌بندی شده و همچنین رفتار سربازان در شبکه‌های اجتماعی را مجددا بررسی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار