ادعای پنتاگون: برخورد اخیر در تنگه هرمز احتمالا تصمیم یک افسر ایرانی برای خودنمایی بوده است

یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا گفت بعید می داند برخورد اخیر در تنگه هرمز با نیروی دریایی ایران، منعکس کننده تصمیم رهبران سیاسی آن باشد.

یکی از مسئولان پنتاگون مدعی شد که برخورد اخیر بین نیروی دریایی ایران و آمریکا در تنگه هرمز تصمیم یک افسر ایرانی برای خودنمایی بوده و یک تصمیم سیاسی نبوده است.

این مسئول پنتاگون در مصاحبه با الجزیره با اتهام زنی علیه ایران ادعا کرد که رفتارهای فرماندهی نیروی دریایی ایران همه را در معرض خطر قرار می دهد. این مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: عبور کشتی های نظامی آمریکایی از تنگه هرمز یک اقدام روتین و معمول است.

او در ادامه مدعی شد: فکر نمی کنیم که که اصطکاک در تنگه هرمز منعکس کننده تصمیم رهبری سیاسی ایران باشد.

این مسئول پنتاگون در پایان باز مدعی شد: احتمالا برخورد پیش آمده در تنگه هرمز تصمیمی بوده که یک افسر ایرانی در تلاش برای خودنمایی اتخاذ کرده است.

صبح امروز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، در گزارشی مدعی شد که ۳ فروند قایق تندروی ایرانی با سرعت زیادی به دو کشتی آمریکایی که در آب‌های خلیج فارس حضور داشتند، نزدیک شدند. این قایق‌ها پس از دریافت سیگنال هشدار از طرف کشتی‌ها آمریکایی منطقه را ترک کردند.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود ادعا کرد که رزم ناو «یو. اس. اس سیراکو» از کلاس سایکلون و کشتی حمل‌ونقل سریع «یو. اس. اِن. اس چاکتاو» در حال عبور از آب‌های بین المللی خلیج فارس بودند که این سه قایق ناگهان با سرعت زیادی به سیراکو نزدیک شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی که نامش فاش نشد اظهار داشت که این سه قایق پس از اینکه به فاصله ۴۷ متری کشتی چاکتاو رسیدند، از رزم ناو سیراکو یک سیگنال هشدار دریافت کردند که باعث شد آن قایق‌ها منطقه را ترک کنند.

واشنگتن پست در انتهای گزارش خود نوشت که این رویداد حدود یک ساعت ادامه داشت و پس از آن با خروج قایق‌های تندروی ایرانی از منطقه، این درگیری پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
آخر امریکا چه موقع راست گفته که حالا راست بگه ترامپ گفت همه چیز آرومه حالا خودتان میدانید چه خبره از دلهر مرده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۱
یک ساعت طول کشیده حالا عرضش دیگه چقد کشیده معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
این خیلی حرف سنگینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
از نظر امریکایی ها وقتی یک قایق ایرانی به ناو چند هزار تنی امریکایی نزدیک میشود درگیری رخ داده ؟ خلیج فارس اب های متعلق به ایران و دیگر کشورهای همسایه است و نیروهای ما حق دارند طبق قانون بین المللی در اب ها تردد کنند و به کسی ربطی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۴۹ ۰۱ تير ۱۴۰۱
بله زیاد سخت نگیرید. مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۱
ولی من فکر میکنم ببشتر یه قدرت نمایی بوده که گوشی دستشون بیاد اینجا جای اونا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
بله دیگه،خودتونو به کری بزنید،اصلا با شما نبودن،کلیدشونو گم کرده بودن داشتن دنبالش می گشتن
آخرین اخبار