رئیس سازمان بهزیستی:

دهه شصتی‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند

قادری گفت: باید دهه شصتی‌ها و دولت‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۱۹ هزار پرسنل داریم که مشغول انجام وظیفه با سختی کار هستند؛ افرادی که مراقب و پرستار معلولان و هفت میلیون مخاطب این سازمان هستند که در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت سازمان نگهداری و میزبانی می‌شوند.

علی محمد قادری گفت: بخش زیادی از کودکان کار و خیابان از اتباع هستند؛ مهاجران زیادی که ناشی از جنگ اخیر افغانستان به ایران آمده اند موجب شده است تا ۸۰ درصد کودکان کار از اتباع باشند.

او افزود: بخشی از این کودکان در مراکزی که شناسنامه ندارند، فعال هستند؛ بهزیستی چه طور می‌تواند این کودکان را شناسایی کند.

قادری گفت: نظام یارانه حمایتی بهزیستی، مربوط به مددجویان دهک یک تا هفت است. امیدوارم با دهک بندی صحیح، هیچ یک از معلولان در دهک دهم جامعه قرار نگیرند.

او افزود: مراکز تخصصی مراقبتی، امنیت روحی سالمندان را تضمین می‌کند، اما در ۲۴ سال آینده به علت بسته شدن پنجره جمعیتی آینده خطرناکی دیده می‌شود. باید دهه شصتی‌ها و دولت‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند.

قادری با بیان اینکه تا ۲۵ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمند خواهند بود، گفت: سالمندی موضوعی در ارتباط با مناسب سازی شهری است. دستگاه‌هایی که وظیفه مناسب سازی شهری را دارند باید این شهر را برای سالمندان، نابینایان و حتی زنان باردار فراهم کنند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: از سازمان نظام وظیفه انتظار داریم افرادی که تحصیلات مرتبط با موضوعات بهزیستی دارند بتوانند در مراکز این سازمان به عنوان خدمت سربازی فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ تير ۱۴۰۱
من یک دهه شصتی هستم در پاسخ به این مسئول محترم:«دهه شصتی‌ها اهتمام جدی به موضوع فرزندآوری داشته باشند» با مسکن و ماشین و پوشک و... چشم حتما!
آخرین اخبار