استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای اهداف انقلاب

امام جمعه داراب گفت: می توان از ظرفیت های فضای مجازی برای تحقق اهداف انقلاب استفاده کرد.

 حجت الاسلام محمدرضا خسروی در گردهمایی سراسری فعالان مجازی بسیج استان فارس در شهرستان داراب گفت: فضای مجازی با همه آسیب‌ها و منافع زیادی خود تمام زوایای زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده است.

او گفت: فضای مجازی که در حال حاضر در تمامی خانواده‌ها غالب شده، امتحان بزرگی برای همه ما است.

خسروی با تاکید بر قابل دسترس بودن تمامی اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی از سوی مخترعان این برنامه‌ها گفت: آنچه مهم و قابل توجه است، اینکه مخترعان این ابزار غربی‌ها بوده و خود اداره کننده آن هستند.

امام جمعه شهرستان داراب گفت: نفس خودخواه و استعمارگر غربی‌ها، این ابزار را  برای  استثمار استفاده می‌کنند.

سخنران گردهمایی سراسری فعالان مجازی بسیج استان فارس در داراب  گفت: این مهم است که در اثر درک عمیق، برای مسلمانان این بصیرت به وجود آید که فضای مجازی ابزار قوی و خطرناک بوده که دشمن می‌تواند از آن به ما ضربه بزند .

خسروی گفت: از آن جایی که از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود، لازم است در استفاده از این فضای پرآشوب و بدون اخلاق، رعایت احتیاط را کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب گفت: امام خمینی (ره) وقتی از پاریس به بهشت زهرا (س) آمدند، فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم، با فیلم بد مخالف هستیم.

او گفت: امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دسترس همه و بویژه جوانان است، ابزاری کم‌هزینه، سریع، فرا مرزی، جذاب و دوطرفه که در واقع یک فرصت خوب است.

لزوم صیانت از فضای مجازی

خسروی گفت: این فضا به رغم آسیب‌هایی که دارد، ظرفیت‌هایی برای انقلاب دارد.

امام جمعه شهرستان داراب داراب گفت: اگر شهید مطهری امروز بود به طور جدی در فضای مجازی فعالیت و در شبکه‌های پرمخاطب صفحه داشت و از طریق این ظرفیت بزرگ برای مخاطبان خود حرف‌هایی زیادی برای گفتن داشت.

او گفت: فضای مجازی تنها یک بعد رسانه‌ای ندارد، مزیت شما در کنار سایر ویژگی‌ها، اعتقاد به کار تشکیلاتی است.

امام جمعه شهرستان داراب گفت: در کار سیاسی و کار تشکیلاتی کج فهمی‌ها و موانع کم نیست اما باید صبر کرد تا نتیجه گرفت.

خسروی گفت: یکی از مزیت‌های کار تشکیلاتی اشتراک عقلانیت در حوزه فکر و نظر و دیگری تقویت توانمندی‌ها در حوزه اقدام است.

او گفت: باید برای ارائه و تولید محتوا در این فضای پیچیده مسائلی نظیر حقوق استفاده کنندگان از این فضا برای فعالان این حوزه تشریح و شناسانده شود.

مطالب و اخبار در فضای مجازی به شکل صحیح و مستند در اختیار مردم قرار گیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب گفت: اولین حق مردم در فضای مجازی آن است که مطالب و اخبار به شکل صحیح و مستند در اختیار آنان قرار گیرد، نه براساس حدس و گمان، توهین و تهمت، یا شایعه و برداشت شخصی باشد.

خسروی گفت: گاهی وقت‌ها می‌گویند، فلان موضوع در همه سایت‌ها آمده، ممکن است همه سایت‌ها اشتباه کرده باشند.

امام جمعه شهرستان داراب گفت:  پخش اخبار بدون تحقیق در مورد درست و غلط بودن آن، مسئولیت‌ آفرین است.

 او گفت: هر محتوایی باید به اهلش گفته شود، چون همه مردم ظرفیت هر محتوایی را ندارند پس مراقب باشید خبر و مطلبی را نقل نکنید که امنیت فکری و روانی جامعه تحت تاثیر قرار بگیرد.

سخنران اولین گردهمایی سراسری فعالان مجازی بسیج فارس در داراب بر لزوم دقت و صحت اخبار و مطالب منتشره در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید مسائل و مطالب، به روز، به موقع و صحیح باشد.

خسروی گفت: باید فعالیت‌ها و حرکات دشمنان را رصد کنیم و ببینیم در دیگر سایت‌ها و فضاها چه می‌گذرد و چه گفته می‌شود تا از دشمنان دین و کشور غافل نباشیم.

او  تحلیل و کارشناسی خبرها توسط افراد بصیر از دیگر نکاتی بود که حجت الاسلام خسروی به آن اشاره داشت و گفت: نباید در انتشار مطالب حب و بغض شخصی باشد.

امام جمعه شهرستان داراب گفت: در درج اخبار و مطالب در فضای مجازی قبل از رعایت مصالح شخصی، خدا را در نظر بگیریم و مراقب باشیم مطلبی که منتشر می‌کنیم، بازتاب منفی نداشته باشد و مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری غلط قرار نگیرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار