هزینه ۳۹ میلیارد تومان برای احداث دادسرای جدید خرم آباد

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: احداث ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد سال ۹۴ آغاز و تا پایان سال گذشته ۳۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 مظفر جمالی نژاد مدیرکل دیوان محاسبات لرستان در بازدید از طرح‌های اداره کل دادگستری در خرم آباد و نورآباد اظهار کرد: مطالعات و مقدمات اولیه پروژه دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد با زیربنای پنج هزار مترمربع در چهار طبقه سال ۱۳۹۱ در اراضی حریم این شهرستان پیش بینی شد.

جمالی نژاد گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۴ با هفت میلیارد تومان اعتبار آغاز و بر اساس آخرین موافقتنامه تا پایان سال گذشته حدود ۳۹ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و اکنون ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او  با بیان اینکه نبود زیرساخت و جاده دسترسی مناسب از مشکلات این طرح می‌باشد افزود: همچنین تاکنون مجوز‌های ساخت و ساز اخد نشده و طرح الحاق سایت اداری به طرح جامع شهرخرم آباد در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب نشده است.

 مدیرکل دیوان محاسبات لرستان ادامه داد: همچنین سایت ۷۲ هکتاری اداری در حریم شهر خرم‌آباد با هدف رفع کمبود فضای اداری و تامین نیاز دستگاه‌های اجرایی از محل اراضی ملی به راه و شهرسازی واگذار شد، اما با گذشت بیش از ۱۰ سال موانع و مشکلات قانونی آن رفع نشده و همچنان بلاتکلیف است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پروژه دادگستری نورآباد نیز اسفند ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری شد بیان کرد: با پیگیری دستگاه اجرایی و همکاری دیوان محاسبات استان از محل اعتبارات ابلاغی، تجهیزات و دوربین‌های حفاظتی تهیه و نصب و مشکلات طرح برطرف شد.

او اظهار کرد: براساس بررسی‌های اولیه و بازدید میدانی، پروژه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی در سایت اداری استان، وضعیت مشابهی دارند و به دلیل مشکلات اعتباری، نبود زیرساخت‌ها، عدم جاده دسترسی مناسب و ابهام در آینده طرح، اغلب راکد و تعطیل هستند و یا پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.