پنتاگون تحویل اف-۳۵ را پس از کشف قطعات چینی به حالت تعلیق درآورد

پنتاگون پس از این‌که متوجه شد بعضی قطعات به کار رفته در موتور جت اف-۳۵ از چین آمده است، تحویل این جنگنده به مشتریان را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پس از این‌که «لاکهید مارتین» متوجه شد که یک قطعه فلزی به کار رفته در موتور جت از چین آمده است، پنتاگون به طور موقت تحویل جت‌های جنگنده اف-۳۵ به شعب نظامی و مشتریان بین‌المللی را متوقف کرده است.

به گزارش نشریه پولیتیکو، «چارلز آلن» کاپیتان نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد «آژانس مدیریت قرارداد دفاعی» در ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) به دفتر برنامه مشترک اف-۳۵ (F-35) در پنتاگون اطلاع داد که آلیاژ مورد استفاده در آهنربا‌های موجود در پمپ‌های توربوماشین اف-۳۵ از چین آمده است.

درست است که شرکت «لاکهید مارتین» کل هواپیما را می‌سازد، اما توربوماشین توسط شرکت «هانی‌وِل» (Honeywell) تولید می‌شود. دفتر برنامه مشترک گفت که این کشف بر عملیات پروازی جنگنده‌هایی که از قبل در حال خدمت هستند، تأثیر نمی‌گذارد.


بیشتر بخوانید:


«راسل گومر» سخنگوی دفتر برنامه مشترک اف-۳۵ در بیانیه‌ای به پولیتیکو گفت: «ما تأیید کرده‌ایم که آهنربا، اطلاعاتی را منتقل نمی‌کند یا به یکپارچگی هواپیما آسیب نمی‌رساند و هیچ خطر عملکرد، کیفیت، ایمنی یا امنیتی مرتبط با این موضوع وجود ندارد و عملیات پروازی برای ناوگان در حال خدمت اف-۳۵ به طور عادی ادامه خواهد یافت.»

گومر همچنین گفت: «پیمانکاران دفاعی پس از کشف این مشکل، داوطلبانه اطلاعات را با DCMA و JPO به اشتراک گذاشتند و آن‌ها منبع جایگزینی برای آلیاژی که در توربوماشین‌های آینده استفاده خواهد شد، پیدا کردند.»

«توربوماشین» یک واحد قدرت کمکی و یک دستگاه چرخه هوا را در یک قطعه واحد ادغام می‌کند. توربوماشین انرژی الکتریکی را برای توقف بر روی زمین، استارت موتور اصلی و توان اضطراری فراهم می‌کند و همچنین هوای فشرده را برای سیستم مدیریت حرارتی در طول توقف بر روی زمین فراهم می‌کند.

«آدام کرس» سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «هانی‌وِل به عرضه محصولات با کیفیت بالا که تمام الزامات قرارداد مشتری را برآورده می‌کند یا فراتر می‌رود، متعهد است. ما در حال همکاری نزدیک با وزارت دفاع آمریکا و لاکهید مارتین هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که به این تعهدات در مورد محصولاتی که هانی‌ِول برای استفاده در اف-۳۵ عرضه می‌کند، ادامه می‌دهیم.»

اکنون که تحویل اف-۳۵ متوقف شده است، DCMA در حال بررسی عوامل چیزی است که منجر به وجود یک آلیاژ چینی تعبیه شده در برنامه اف-۳۵ شده است. اگر دولت تشخیص دهد که لاکهید مارتین قانون خرید آمریکایی را نقض کرده است، این شرکت برای از سرگیری تحویل این جنگنده به معافیت امنیت ملی نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
از هر ۶تا ساکن کره زمین یکیش چینیه، مگه میشه از چند هزار قطعه یک هواپیما یکیش چینی نباشه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
ابر قدرت اول جهان چینه نه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
بخش الکترونیکی مهم سلاح های دنیا توسط چین ساخته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
ببخشیدا چین قبلاً کل f35 رو کپی فرمودن! اصولاً درمهندسی معکوس کار هم خیلی خیلی راحت تره چون شما لازم نیست چیزی رو اختراع یا ازاول طبق علوم مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
مگه میشه چیزی تو این دنیا ساخته بشه ولی یه تیکه اش چینی نباشه ؟؟
آخرین اخبار