لزوم تلاش برای پاسخگویی به شبهات و مرزداری عقیدتی

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: باید خود را برای فهم و عمل به دین آماده و در جهت پاسخگویی به شبهات و مرزداری عقیدتی تلاش کنیم.

حجت الاسلام محامی در دیدار طلاب حوزه علمیه امام علی (ع) و جمعی از روحانیون و مبلغان شهرستان ایرانشهر گفت: دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دورانی سخت و فتنه‌ها سنگین بود در حالی که بسیاری از مردم در آن دوران سخنان ایشان در خصوص حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) را شنیده بودند و حتی در واقعه غدیر خم نیز یک مراسم رسمی برای انتصاب امام علی (ع) به جایگاه ولایت و امامت برنامه‌ریزی و این مراسم چندین روز طول کشید و افراد مختلفی برای بیعت نزد ایشان رفتند و اگر ولایت امام علی (ع) را تحت عنوان دوست معنی کنیم دیگر چه نیازی به این همه تشریفات بود.

امام جمعه زاهدان افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) یکباره اوضاع تغییر کرد به گونه‌ای که نه تنها حضرت علی (ع) را نپذیرفتند و برخورد‌های بدی با ایشان شد و حضرت علی (ع) نیز بر اساس حکمت الهی و میثاقی که با پیامبر اکرم (ص) داشت باید این موارد را تحمل می‌کرد.

حجت الاسلام محامی بیان داشت: دوران عمر حضرت فاطمه (س) کوتاه، اما پر برکت بود و در روایتی اینگونه آمده است که ما ائمه حجت‌های خداوند بر مردم هستیم، اما مادرمان زهرا (س) حجت بر ما و حجت بر حجت‌های الهی است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) از همه توان و ابزار‌ها برای روشنگری و جهاد تبیین استفاده کرد تا از انحراف جامعه اسلامی جلوگیری کند و حتی از فرصت عیادت از مریض هم استفاده و در جمع زنان مدینه به سخنرانی پرداخت و تمام توان خود را در جهت روشنگری به کار برد و در این راه جان خود را هم تقدیم کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان تصریح کرد: ما باید خود را برای فهم و عمل به دین آماده کنیم و با تمام توان برای تبلیغ و دفاع از دین، پاسخگویی به شبهات و مرزداری عقیدتی و جلوگیری از وسوسه‌های شیطانی تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: زمانی می‌توانیم به درستی ایفای نقش کنیم که خود را مسلح و ابزار لازم برای تبلیغ و دفاع از دین را داشته باشیم ابتدا فهم درست از دین، زیرا بسیاری از فرقه‌های انحرافی در اثر بد فهمی و کج فهمی برخی عالم نما‌هایی است که برداشت‌های اشتباه داشته و انحراف ایجاد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار