دو برابر شدن فروش تسلیحات آمریکا به ناتو در ۲۰۲۲

یک مجله آمریکایی گزارش داد که فروش تسلیحات این کشور به متحدانش در ناتو طی سال ۲۰۲۲ تقریبا دو برابر شد.

 دولت بایدن علاوه بر ارسال تسلیحات برای متحدان خود در ناتو، همچنان به تامین تسلیحات کی یف ادامه می‌دهد. مسکو هشدار داده است این به تشدید درگیری‌ها در اوکراین منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مجله آمریکایی گزارش داده است تعداد و قیمت مورد تایید واشنگتن برای فروش تسلیحات به متحدان آن در ناتو طی سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال پیش از آن، تقریبا دو برابر شد.

در این گزارش خاطر نشان شده است سال گذشته دولت آمریکا ۱۴ فروش احتمالی تسلیحات عمده به متحدان خود در این ائتلاف را به ارزش حدودا ۱۵.۵ میلیارد دلار تصویب کرد. در ۲۰۲۲، این رقم به ۲۴ عدد و ارزش ۲۸ میلیارد دلار افزایش یافت، از جمله فروش ۱.۲۴ میلیارد دلاری تسلیحات به فنلاند، عضو جدید احتمالی ناتو.

بر اساس این گزارش، داده‌ها نشان می‌دهند در بحبوحه تلاش صنایع دفاعی اروپا برای «برآورده کردن مقتضیات جنگی در خصوص تسلیحات و مهمات متعارف، آمریکا در کوتاه مدت، یک تامین کننده اصلی سلاح برای متحدانش در اروپا» باقی می‌ماند.

همچنین در این گزارش آمده است این افزایش در برهه‌ای رخ می‌دهد که طی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اعضای ناتو در تلاش برای ذخیره کردن تسلیحات پیشرفته هستند. این مجله همچنین گزارش داد اگرچه برخی از قرارداد‌های فروش تسلیحات، سال‌ها قبل مورد مذاکره قرار گرفته بودند، عملیات ویژه روسیه اعضای اروپایی ناتو را به تقلا برای افزایش هزینه‌های نظامی خود و تکمیل ناوگان، تسلیحات و مهماتی سوق داده است که به ارتش اوکراین تحویل داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار