نوسازی سریع دانشگاه فرهنگیان و مدارس تخریب شده خوی

رییس سازمان نوسازی وتجهیز مدارس کشور در خوی گفت: نوسازی سریع دانشگاه فرهنگیان و مدارس تخریب شده خوی باید آغاز شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی وتجهیز مدارس کشور که برای بررسی روند خدمت رسانی به مدارس و محیط‌های آموزشی خوی وارد این شهرستان شده است از بخش‌های آسیب دیده دانشگاه به خصوص خوابگاه‌های دانشجو معلمان، مدارس و اماکن آسیب دیده از زمین لرزه در خوی بازدید کرد و در حاشیه بازدید در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: نوسازی سریع دانشگاه فرهنگیان و مدارس تخریب شده خوی باید آغاز شود.

حمیدرضا خان محمدی با اشاره به ماموریت مهم دانشگاه در تربیت معلم دستگاه تعلیم و تربیت گفت: شاید مهم‌ترین جایی که باید سریع‌تر بازسازی شود دانشگاه باشد چرا که معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش در این فضا تربیت می‌شوند.

وی همچنین از مسئولین آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان خواست در ایجاد آرامش و آسایش اولیه برای مردم از هیچ کمکی دریغ ننمایند.

در زلزله خوی ۸۸ مدرسه آسیب  دیده اند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد بازسازی مدارس آسیب دیده گفت؛ از ۸۸ مدرسه آسیب دیده ۵ مدرسه آسیب جدی دیده اند که نیاز به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی در مورد تمهیدات بازسازی مدارس آسیب دیده نیز گفت: تمامی مدارس آسیب دیده طی یک هفته ارزیابی دقیق انجام می‌گیرد و بودجه بازسازی و نوسازی آن‌ها از منابع مالی سازمان نوسازی کشور، استانی و خیرین تامین شده، شروع به بازسازی می‌شود.

خان محمدی در مورد ادامه استمرار آموزش دانش آموزان نیز گفت: اولین جایی که باید باز شود مدارس است و آخرین مکانی که باید بسته شود باز مدارس است و با تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش استان امیدواریم فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان هر چه سریعتر شروع شده و خللی در این زمینه ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.