حمایت از ۳۲۰۰ خانوار نیازمند در سطح کشور

جانشین مدیرعامل بنیاد دستان مهربان گفت : در حال حاضر این بنیاد حمایت از ۳۲۰۰ خانوار نیازمند در سطح کشور را برعهده دارد.

امین حاجیان جانشین مدیرعامل بنیاد دستان مهربان با اشاره به راه اندازی بنیاد دستان مهربان از سال ۱۳۸۶ گفت : این بنیاد با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست راه اندازی شده و خوشبختانه طی این مدت توانسته از بیش از ۵۲۰۰ خانوار نیازمند در سطح کشور حمایت کند.

وی افزود: طی این مدت با اقدامات صورت گرفته در زمینه توانمندسازی خانوار‌ها و ایجاد اشتغال، بیش از دو هزار خانوار خودکفا شده و همچنان ۳۲۰۰ خانوار تحت حمایت هستند.

حاجیان با اشاره به فعالیت این بنیاد در ۲۰ استان کشور گفت: در حال حاضر در این ۲۰ استان بیش از ۱۵ هزار نفر تحت حمایت‌های بنیاد قرار دارند.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی شعب جدید این بنیاد در شش استان دیگر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حاجیان در تشریح حمایت‌های این بنیاد از زنان سرپرست خانوار و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: این حمایت‌ها هم مالی است و هم معنوی و در حوزه‌های مختلف معیشت، درمان و آموزش ارائه می‌شود.

وی افزود: در حوزه خدمات حمایتی توزیع سبد کالای ماهیانه و پرداخت مستمری ماهیانه را داریم، همچنین در حوزه درمانی نیز مددجویان تحت پوشش بصورت رایگان از این خدمات و بویژه خدمات دندانپزشکی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در زمینه آموزش هم علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، ساخت مدرسه را هم برعهده داریم و تاکنون بیش از ۱۲ مدرسه در نقاط مختلف کشور احداث کرده‌ایم. همچنین هم اکنون ۲۰ پروژه مدرسه سازی هم در سیستان و بلوچستان در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه اعتبارات این بنیاد از دو محل تامین می‌شود، گفت: اولین منبع اعتباری کمک‌های هیات امنای بنیاد است که البته در قبال هزینه‌های صورت گرفته مبلغ اندکی است و عمده اعتبارات ما از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

حاجیان گفت: تمام کمک خیرین بصورت متمرکز جمع آوری و سپس توزیع می‌شود، اما تلاش این است که ۹۰ درصد کمک‌های جمع شده در هر استان صرف خانوار‌های نیازمند همان استان شود.

وی در خصوص نحوه شناسایی زنان سرپرست خانوار نیازمند و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: برای بهره مندی از خدمات بنیاد یا خود خانوار‌های نیازمند به دفاتر بنیاد مراجعه دارند و یا از طریق مراجعی مانند پلیس، فرمانداری و شهرداری به ما معرفی می‌شوند. برخی خانوار‌های نیازمند توسط خیرین به بنیاد معرفی می‌شوند.

جانشین مدیرعامل بنیاد دستان مهربان با اشاره به راه اندازی شعبه این بنیاد در استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۷ و بعد از جریان زلزله سرپل ذهاب گفت: در زلزله کمک‌های بسیاری از سوی بنیاد به زلزله زدگان صورت گرفت و پس از آن شعبه بنیاد در استان کرمانشاه آغاز به کار کرد.

وی افزود: هم اکنون ۳۷۰ نفر در قالب ۱۲۱ خانوار در استان کرمانشاه تحت حمایت‌های بنیاد دستان مهربان قرار دارند.

وی تصریح کرد: طی مدت فعالیت بنیاد بیش از پنج هزار خیر در استان با بنیاد همکاری داشته‌اند که برخی بصورت دائمی و برخی به صورت مقطعی یا موقت بوده است.

حاجیان از راه‌اندازی مرکز نگهداری آیندگان در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این مرکز به‌زودی جهت حمایت و نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست راه اندازی می‌شود در این مرکز خدمات حمایتی مختلف از جمله آموزش به این کودکان ارائه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.