طرح جامع شهر ارومیه اجرایی شد

اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه را برای اجرا به شهرداری ارومیه ابلاغ کرد.

اداراه کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه اعلام کرد: این اداره کل با حمایت تمامی مدیران محترم ارشد استانی جمعیت و محدوده شهر ارومیه را در قالب تهیه طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پس از تصویب، برای اجرا به شهرداری ارومیه ابلاغ کرد.

بر پایه این اطلاعیه افق این طرح جامع شهر ارومیه، ۱۵ ساله بوده و تا اتمام آن هر گونه افزایش و تغییرات آن مقدور نخواهد بود.

در اطلاعیه اداراه کل راه و شهرسازی تصریح شده است: اخیراً مشاهده می‌شود که افراد معدودی با مقاصد سوداگرانه شخصی نسبت به خرید اراضی خارج از محدوده مصوب اقدام کرده و تحت عناوین مختلف مانند هیئت امنای رفاه کارمندی و کارگری و شرکت تعاونی و شهرک سازی و ... با سوء استفاده از عدم آگاهی برخی از شهروندان به قوانین و مقررات جاری مبادرت و به صورت قولنامه‌ای و غیر مجاز اقدام به فروش قطعات به اصطلاح مسکونی می‌نمایند.

 اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرده است: با توجه به مغایرت قطعی این امر با قوانین و مقررات جاری و تاکید مراجع نظارتی از جمله دادستان استان در برخورد جدی با چنین افرادی، یقینا متعاملین و شهروندان را در آینده با مشکلات غیر قابل جبرانی مواجه خواهد ساخت.

در این اطلاعیه با استناد به قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن آمده است: هرگونه فروش اراضی با کاربری غیر مسکونی داخل محدوده و کلیه اراضی خارج از محدوده به اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌های تعاونی مسکن اعم از شرکت‌های تعاونی مسکن کارمندی و کارگری و تعاونی‌های مسکن نیرو‌های نظامی و انتظامی برای امر مسکن ممنوع می‌باشد.

در ادامه بر پایه قانون ذکرشده اعلام شده است: کسانی که به هر نحو اقدام به تفکیک و ساخت و ساز غیرقانونی برخلاف مفاد این قانون نموده و یا موثر در اینگونه اقدامات بوده و یا مشارکت مستقیم و غیر مستقیم بنمایند، متخلف محسوب شده و با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد.

اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ازشهروندان در ارومیه خواسته است: به منظور اجتناب از تبعات قانونی و حقوقی و ضرر و زیان‌های مادی و معنوی ناشی از این گونه معاملات و در جهت پرهیز از گرفتار شدن در دام افراد سودجو، از عضویت در تشکل‌های غیرقانونی و نیز خرید و فروش اراضی قولنامه‌ای بخصوص در خارج از محدوده شهر ارومیه قبل از مراجعه به شهرداری و کسب اطلاعات مطمئن جداً خودداری نمایند.

با تصویب محدوده جدید طرح جامع شهر ارومیه در حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر ارومیه با کاربری‌های مسکونی و خدماتی به همراه چندین روستای چسبیده به محدوده شهری اضافه شدند و حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ما از کجا بفهمیم زمینی که خریدیم در محدوده ارومیه قرار داره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۲
اینطرح در ارومیه چی هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۲
لطفا نقشه ان هم نروی خیابان ها وشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ماازکجابفهمید زمینی که خریدیم در محدوده ارومیه قرارداره
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
مدیر کل محترم راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

با سلام احتراما" طبق اظهارات حضرتعالی اخیرا"با تصویب طرح جامع، در حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی حومه ارومیه به محدوده شهری الحاق شده و براساس آن مشکلات فعلا بیش از ۲۵ شرکت تعاونی و یا بیشتر حل شده است لطفا" دستور فرمایید. نام تعاونیها و اراضی الحاقی صراحتا" به انضام نقشه های هر منطقه و یا هر محله ، امثال مثلا" آخر خیابان رودکی و یا سایر محله ها را اعلام فرمایند تا ما شهروندان و اعضای تعاونی ها در موقع خرید وفروش اراضی الحاقی جدید با مشکل محدوده و یا غیر محدوده زمینهای تعاونی و غیره با مشکل مواجه نشویم. با تشکر- شهروندان
Iran (Islamic Republic of)
شهروندان ذینفع
۲۲:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
مسئولان محترم شهرداری ارومیه
با سلام لطفا" لیست نام تعاونی هایی که در آخر خیابان رودکی ارومیه زمینهای ِآنها به محدوده شهر ملحق شده اند اعلام فرمایید . تا شهروندان نیز در موقع خرید زمین ویا ما صاحبان آنها برای احداث خانه در مورد محدوده با مشکل مواجه نشویم . امثال" زمینهای تعاونی دامپزشکی و عرفان در آخر خیابان رودکی جز محدوده هست یا نه ؟ اگر هست صراحتا" لیست اسامی آنها و سایر را در سایت قرار بدهید تا همه ما شهروندان نیز در جریان محدوده بودن و نبودن آنها قرار بگیریم و بدون هر گونه دغدغه و استرس نسبت به احداث و یا در صورت عدم استطاعت مالی نسبت به فروش و حل مشکل منزل خود از طریق دیگری اقدام نماییم. اگر انتشار یافته لطفا" یک بار دیگر نام آنها را در اینجا بنویسید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۹ تير ۱۴۰۲
لطفا" در آخر خیابان رودکی نقشه محدوده و نام تعاونی های آنها را ذکر نمایید. تا از هر گونه تخلف توسط دلالان در خرید و فروش آنها و غیر محدوده ممانعت بعمل آید.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سلام
اگر امکان دارد فرمت اتوکد یا شیپ فایل محدوده شهر ارومیه برای دانلود قرار گیرد.!؟
یا حداقل با فرمت pdf با کیفیت بهتر ؟!
بعد مسکن اعلان عمومی کردیم محدوده را ؟! اخه خودتون میتونید تو این عکس محدوده شهر را تشخیص دهید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام ،لطفا روی نقشه الحاقی ارومیه نام خیابانها نوشته شود ،نقشه مشخص شود