معاون آبفا:

جمع‌آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است

حبشی گفت: با توجه به موانع گسترده پیش رو در تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار، جمع آوری فاضلاب شهرها و روستاها از مهمترین رویکردهای وزارت نیرو است.

مجید آقازاده حبشی، جمعه در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر آباده استان فارس، ضمن اشاره به اهمیت اجرای طرح های فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور گفت: علت چنین رویکردی این است که پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب به عنوان یک کالای اقتصادی و سودآور در حوزه‌های کشاورزی و صنعت به توسعه اقتصادی مناطق کمک می‌کند و می‌تواند از چالش‌های اجتماعی ناشی از کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستا بکاهد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس هم گفت: ۱۱۸ کیلومتر از شبکه‌های جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آباده آماده بهره برداری است.

علی جان صادق پور افزود: این طرح زیست محیطی شامل یک تصفیه خانه فاضلاب در ۲ مدول با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز و ۲۴۱ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب است.

وی ادامه داد: مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده خدمات دهی به مردم شهر آباده است.

صادق پور گفت: اعتبار به روز صرف شده برای اجرای مدول اول تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب آباده ۹۴۰ میلیارد تومان است.
شهرستان آباده در ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار