کاهش حمایت‌ها از نظام پادشاهی در انگلیس

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که نظام پادشاهی چندان مقبولیتی در میان مردم انگلیس ندارد.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر حدود دو سوم مردم انگلیس به مراسم تاجگذاری پادشاه این کشور اهمیتی نمی‌دهند و این مراسم از اهمیت بسیار کمی برایشان برخوردار است.

به گزارش اسکای نیوز، همچنین برخلاف جشن هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس در سال گذشته، اشتیاق بسیار کمی برای جشن‌های خیابانی در مراسم تاجگذاری پادشاه وجود دارد. بررسی‌های درازمدت درباره رویکرد و نگرش درباره نظام پادشاهی انگلیس نشان می‌دهد حمایت‌ها از این نظام رو به کاهش است.

گای گودوین، رئیس «مرکز ملی تحقیق اجتماعی» گفت: در سال ۱۹۹۳ از هر ۱۰ نفر در انگلیس ۹ نفر عقیده داشتند که خیلی مهم است خاندان سلطنتی به حیات خود ادامه دهد که به نوعی حامل پیام مبنی بر محبوبیت خاندان سلطنتی بود. اما امروز این رقم به حدود نصف یعنی تقریباً ۵۵ درصد کاهش یافته است؛ و هر چه این مقبولیت سمت ۵۰ درصد کاهش یابد، احتمالاً سؤال‌های بیشتری درباره بودجه و مسائل مربوط به نظام پادشاهی مطرح خواهد شد.

اگر این روند نزولی ادامه یابد، میزان مقبولیت خاندان سلطنتی ممکن است ظرف یک دهه به ۵۰ درصد کاهش یابد و بخش زیادی از آن به نسل‌های جوانتر بستگی دارد که میزان مقبولیت نظام پادشاهی در میان آنان هم اکنون پایین‌تر از نسل‌های دیگر است.

محبوبیت خاندان سلطنتی همواره پس از برگزاری مراسم بزرگی همچون مراسم تاجگذاری به اوج می‌رسد. اما آزمون واقعی زمانی خواهد بود که همه این مراسم و جشن‌ها پایان یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در این قرن
سلطانی بازی
واقعا مسخره .جمع اش کنید و
هزینه این خانواده روباه ی مکار را هزینه برای کارتن خوابها کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر حکومت پادشاهی
آخرین اخبار