صدور بیش از یک میلیارد ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی فاقد پروانه استاندارد

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران یک واحد تولیدی مصالح ساختمانی که اقدام به تولید و عرضه سنگدانه مورد مصرف در بتن بدون دریافت پروانه استاندارد کرده بودند، به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری، مهدی پژوهش از محکومیت مدیران یک واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان به پرداخت جزای نقدی خبر داد و گفت: بر اساس رأی صادره توسط دادگاه کیفری شهرستان شهرکرد در فروردین‌ماه، مدیران این واحد تولیدی که اقدام به تولید و عرضه سنگدانه مورد مصرف در بتن بدون دریافت پروانه استاندارد کرده بودند، به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. 

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، بیان کرد: تولید کالا‌ها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن تخلف است. 


بیشتر بخوانید


پژوهش افزود: همچنین استفاده از ظروف و وسایل بسته‌بندی دارای علامت برای بسته‌بندی و عرضه و فروش فرآورده‌های غیراستاندارد جرم تلقی شده و متخلفان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.