جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی حدود ۱۱ درصد رشد یافت

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت این استان طی چهار سال گذشته ۱۰.۷۸ درصد رشد یافته است.

دکتر علیرضا رمزی روز ‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سال ۱۳۹۸ جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان خراسان رضوی سه میلیون و ۳۹۵ هزار و ۳۵۶ نفر بوده که این عدد در اسفند ۱۴۰۱ به چهار میلیون و ۸۴ هزار و ۲۹۷ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اینک ۳۸۷ هزار و ۳۰۱ نفر در صندوق کارکنان دولت، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۵۸۸ نفر در صندوق روستاییان، ۲۸۶ هزار و ۱۹۴ نفر در صندوق سایر اقشار، ۳۲ هزار و ۶۰۴ نفر در صندوق ایرانیان و یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به این که از ابتدای امسال عنوان صندوق بیمه سلامت همگانی به صندوق بیمه ایرانیان تغییر نام پیدا کرده است و امتیازات صندوق ایرانیان نیز شامل آن شده است گفت: هم اکنون ۶۲ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

رمزی افزود: میزان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت استان نیز طی این بازه زمانی با افزایش ۶.۴۶ درصدی از ۶ هزار و ۶۷۹ بیمار به هفت هزار و ۱۱۱ بیمار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت میزان دفترچه‌های صادره اتباع خارجی شامل دفترچه آسیب‌پذیر و خاص، دفترچه غیرآسیب‌پذیر و دفترچه خاص بیش از سه و نیم برابر افزایش یافته است به گونه‌ای که از ۹ هزار و ۶۵۶ دفترچه به ۳۴ هزار و سه دفترچه رسیده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان این که هم اینک پنج هزار و ۹۱۷ مرکز و موسسه مستقل و غیر مستقل طرف قرار داد بیمه سلامت خراسان رضوی هستند ادامه داد: این مراکز و موسسات شامل ۲ هزار و ۴۵۴ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، ۳۰۵ آزمایشگاه، ۱۳ مرکز اسکن پزشکی هسته ای(ایزوتوپ)، ۶۸ بیمارستان، ۲۴۰مرکز تصویربرداری، هزار و ۱۵۹ داروخانه، ۳۶۰کانکس داروخانه، ۲۳۳ درمانگاه و ۴۹۵ مرکز بهداشت و درمان هستند.

رمزی افزود: ۳۲ مرکز شیمی درمانی، ۲۷۴ مرکز فیزیوتراپی، ۱۱ مرکز جراحی محدود، ۱۱ مرکز جامع توانبخشی،۶۴ مرکز توانبخشی، یک مرکز ارتوپدی فنی، ۸۰ مرکز دیالیز، ۹ مرکز تخصصی درمان ناباروری، ۶۵ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر و ۴۳ ماما از دیگر مراکز و موسسات طرف قرارداد این سازمان هستند.

وی ادامه داد: میزان دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت استان خراسان رضوی نیز با رشد بیش از ۲ برابری از ۳۷ دفتر پیشخوان در سال ۹۲ به ۷۷ دفتر پیشخوان افزایش یافته است که از این تعداد ۲۶ دفتر در مشهد با ۳۹ نیروی شاغل و ۵۲ دفتر پیشخوان در سایر شهرستان های استان با ۶۳ نیروی شاغل هستند.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ دفترپیشخوان لغو قرارداد شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.