آغاز عملیاتی گسترده برای پاکسازی مناطق شمالی بغداد

عملیات نظامی گسترده برای دستگیری تروریست‌های داعش در شمال بغداد آغاز شده است.

الحشد الشعبی اعلام کرد عملیات نظامی گسترده‌ای را برای دستگیری تروریست‌های تحت تعقیب داعش و بقایای این گروه در شمال بغداد آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای گفت که این عملیات با هماهنگی نیرو‌های امنیتی در مناطق غرب «الطارمیه» در حال اجرا است.

عراق در سال ۲۰۱۷ پس از سه سال و نیم درگیری با گروه تروریستی داعش اعلام کرد دیگر هیچ منطقه‌ای از ایم کشور تحت تسلط داعش نیست. با این وجود برخی از عناصر به جا مانده از این گروه تروریستی همچنان در عراق وجود دارند و گاها موجب ناآرامی‌هایی می‌شوند.

عناصر باقی مانده از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند. پیش از این نیز سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از جزئیات حمله مخفیانه به گروه تروریستی داعش پرده برداشت که منجر به مرگ ۱۷ عنصر از جمله چند فرمانده در غرب عراق شد.

شایان ذکر است جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق پنج حمله هوایی از ابتدای سال ۲۰۲۳ به مناطق دور دست در مرز‌های دیالی و صلاح الدین انجام دادند. این حملات به هلاکت ۲۰ تروریست داعشی از جمله چهار سرکرده داعش منجر شد. این تروریست‌ها، سه هسته مهم تشکیل داده بودند که ۵۰ درصد از حملات به روستا‌های آزاد شده و نیرو‌های امنیتی در شش منطقه از مرز‌های دیالی و صلاح الدین معروف به مثلث مرگ را انجام می‌دادند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمام سابقه دارای عراقی‌ باید پابند الکترونیک داشته باشن
آخرین اخبار