بررسی موانع و راه‌های توسعه صادرات آذربایجان شرقی به روسیه

در نخستین جلسه میز تجاری روسیه در اتاق بازرگانی تبریز موانع و راه‌های توسعه صادرات تولیدات استان به این کشور بررسی شد.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در جلسه موانع و راه‌های توسعه صادرات آذربایجان شرقی به روسیه با تاکید بر اینکه بازار روسیه بازاری نامحدود و وسیعی است یکی از راه‌های گسترش حضور آذربایجان‌شرقی در این بازار را رفع اشکالات موجود در محصولات داخلی عنوان کرد.

آقای  ژائله با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت فعال از استان در بازار روسیه حضور دارند بر ضرورت پرهیز از فعالیت‌های انفرادی و افزایش حضور تیمی در بازار‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هزینه حضور در روسیه برای تجارت هنگفت است ادامه داد: اگر تاجری به صورت انفرادی در این کشور اقدام به تاسیس شعبه کند با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد به همین منظور اتاق تبریز در نظر دارد با تشکیل مقر و میز مشترک در روسیه و ایجاد فضای مناسب برای بازاریابی شرکت‌های استان هزینه‌های جاری این واحد‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. 

وی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه را فرصت مناسبی برای گسترش مبادلات تجاری با این کشور دانست و آن را منوط به بهبود کیفیت محصولات از یک سو و کاهش قیمت محصولات از سوی دیگر بیان کرد.

آقای ژائله یکی از مهمترین چالش‌های موجود در راه مبادله با روسیه را عدم آشنایی تجار با قوانین این کشور اعلام کرد و افزود: بر این اساس اتاق بازرگانی تبریز در صدد است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی در رابطه با افزایش مهارت در تجارت با روسیه، صادرکنندگان و واردکنندگان استان را توانمندتر کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز عدم تسلط به زبان روسی را از دیگر مسائل مهم در زمینه تجارت با این کشور دانست و آمادگی اتاق تبریز برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان برای فعالان تجاری در این کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این اتاق تبریز با استقرار نماینده حقوقی در این میز با ارائه حمایت‌های حقوقی و ارائه نظرات کارشناسی شده و مشورتی زمینه‌ساز افزایش میزان تجارت با روسیه خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر افزایش روابط تجاری بین آذربایجان‌شرقی و روسیه گفت: ما نباید هدف خود را تنها بر روی صادرات قرار دهیم بلکه می‌توانیم با واردات محصولات روسی به کشور به افزایش حجم تجاری و گسترش رابطه دوسویه کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار