جلسات فشرده سازمان ملل در ریاض و مسقط برای صلح در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل درخصوص یمن تاکید کرد تاکنون دیدار‌های متنوعی برای اعلام صلح در یمن داشته است.

 «هانس گروندبرگ» با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در ریاض با «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی یمن (معارضان یمنی) و شماری از مقامات دولت وابسته به عربستان دیدار داشته است. او در ادامه با سفیر عربستان در یمن و سفرای ۵ عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس) دیدار کرده است.

به گزارش آناتولی، او گفت که در این دیدار‌ها راه‌های تحقق توافق برای بهبود وضعیت معیشتی مردم یمن و رسیدن به آتش‌بس در سراسر کشور و آغاز روند سیاسی زیر نظر سازمان ملل برای تحقق صلح پایدار برخوردار از ضمانت‌های خارجی بررسی شده است.

بر اساس بیانیه رسمی گروندبرگ، وی روز دوشنبه نیز در مسقط، پایتخت عمان، با مقامات ارشد عمانی و نیز «محمد عبدالسلام» مذاکره‌کننده ارشد انصارالله دیدار و تلاش‌ها برای پیشبرد صلح در یمن را بررسی کرده است.

پیش از این گروندبرگ در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در شهر نیویورک که در آن تحولات بحران یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت که به همکاری با طرف‌های یمنی و منطقه‌ای برای دستیابی به آتش بس و آغاز فرآیندی سیاسی ادامه می‌دهد.

او جزئیات بیشتری درباره محتوای مذاکرات خود اعلام نکرد.

یمن بعد از هشت سال جنگ خانمان‌برانداز، پس از برقراری آتش بس از ماه رمضان سال گذشته شاهد آرامش نسبی است که با توافق اخیر ایران و عربستان تحکیم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا رو شكر حداقل جنك يمن تموم بشه يه جاي دنيا روي ارامش ببينه مردم يمن جزء مظلوم ترين ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
هندونه زیر بغل عربستان گذاشتن که یه هفته ای یمن را میگیری ولی 8 سال جنگیدن و آخرم غیر ویرانی و کشته شدن یه مشت افراد بیگناه رسیدن به اینکه صلح کنن !
خرابی ها بلاخره درست میشه و باید عربستان غرامت بده و هزینه هایی که برای یمن درست کرده را جبران کنه ولی خراب درست شد خب خیلی هم خوبه ولی اون بچه های طفل معصوم که کشته شدن یا بچههایی که یه عمر یتیم شدن و... اونها چی؟؟! اونها هم با پول درست میشه و برمیگرده؟!
ای لعنت به اون آمریکا که برای فروش سلاحهای از رده خارجش جنگ به پا کرد و میکنه و فقط هم فکر درآمدی هست که از جنگ به دست میاد نه اینکه اون پیروز بشه یا این(البته بعضی مواقع به فکر هست که کدام پیروز بشن به نفعش بیشتره).
آخرین اخبار