دعوت روسیه از مجامع بین‌المللی برای تحقیق درباره «سد کاخوفکا»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به انفجار سد کاخوفکا خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت که واکنش غرب در شرایط این چنینی ۱۰۰ درصد قابل پیش بینی است. این یک تفکر بیهوده بی پایان است، که روسیه برای هر موضوعی فارق از آنکه این اتفاق واقعا افتاده باشد یا زاییده تخیل است، متهم و سرزنش شود.

زاخارووا اعلام کرد که کمپین اتهامی غرب در خصوص حمله مسکو به نیروگاه کاخوفکا به بخشی از جنگ اطلاعاتی غرب علیه روسیه تبدیل شده است که هدف آن، تنها افزایش بودجه برای کی‌یف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ثانیاً، این بخشی از جنگ اطلاعاتی - روانی آن‌ها است. پیوند بی پایان همه چیز‌هایی که در داخل کشور‌های آنها، و در خارج از آن، در امتداد مرزهایشان با کشور ما اتفاق می‌افتد تا در بین جمعیت خود، یک نگرش هیستریک نسبت به موضوع روسیه حفظ شود. آن‌ها نیاز به تخصیص مبالغ هنگفت دارند، باید به مردم توضیح داد که چرا این مبالغ اختصاص داده می‌شود.

زاخارووا تاکید کرد که موضوع حملات به نیروگاه کاخوفکا باید به بخشی از تحقیقات بین المللی تبدیل شود.

دو شب پیش، نیرو‌های اوکراینی مجموعه‌ای از حملات را به نیروگاه آبی کاخوفکا انجام دادند که در نتیجه آن قسمت بالایی ایستگاه تخریب شد، خود سد مخزنی آسیبی ندید. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی آغاز شد. ولادیمیر لئونتیف، رئیس اداره منطقه شهری نووکاخوفکا، مسئولیت تخریب نیروگاه را متوجه کی‌یف دانست.

در همین راستا دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه فاش کرد که یکی از اهداف بمباران نیروگاه کاخوفکا توسط کی‌یف، محروم کردن کریمه از آب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روسیه کثیف کم کم متوجه میشه چه غلطی کرده با راه اندازه این جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۱:۵۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۵:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
پس از شکست نیروهای اکراینی در باخموت طبیعی بود که اکراین سد کاخوفکا راتخریب کند تا هم شهر باخموت را بی ارزش کند هم به نیروگاه اتمی زاپروژیا آسیب بزند اکراینی‌ها حتی به قیمت فاجعه اتمی خواستار حمله به این نیروگاه هسته ای هستند و در این راه از هیچگونه فاجعه زیست محیطی کوتاه نمی‌آیند.
آخرین اخبار