اعتراضات فرانسه به بلژیک هم کشیده شد

مردم بلژیک در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه به خیابان آمدند.

شماری از مردم بلژیک برای حمایت از تظاهرات فرانسه به خیابان‌های پایتخت بلژیک آمدند و قبل از شروع مداخله پلیس، چند خودرو را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، گروهی از جوانان بلژیکی با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات فرانسه حمایت کرده و در منطقه «آنیسن» در بروکسل تجمع کردند. معترضان با پرتاب سنگ شیشه ایستگاه‌های اتوبوس را شکستند و برخی خودرو‌ها را به آتش کشیدند. 

 اندکی بعد، بین پلیس و تظاهرکنندگان درگیری رخ داد و عده‌ای بازداشت شدند. همچنین یک ایستگاه مترو بسته و ورود وسایل نقلیه به بلوار «موریس لمونیه» در مرکز شهر ممنوع شد. گزارش شده که پلیس حدود ۱۰ تظاهرکننده را بازداشت کرده است.

روز چهارشنبه یک نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی پس از از آن که ظاهراً از دستور پلیس برای توقف خودروی خود امتناع کرد به ضربه گلوله کشته شد. کشته شدن وی موجی از اعتراضات را در فرانسه برانگیخته است.

مقامات امنیتی از آماده باش و استقرار ۴۰ هزار پلیس در سراسر فرانسه برای جلوگیری از ادامه آشوب خبر می‌دهند. همچنین گفته شده امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌کوشد با آرام ساختن جو مانع از خروج شرایط از کنترل شود. تا کنون بیش از ۶۵۰ نفر بازداشت شده‌اند و دولت برای حل این بحران جلسه اضطراری تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۲
اعتراضات فرانسه به بلژیک هم کشیده شد

آفرین مردم بلژیک بابا آفرین دارید بابا ایول دارید ...
آخرین اخبار