تمرکز سران باکو و ایروان بر بازگشایی گذرگاه لاچین

دولت ارمنستان اعلام کرد در نشست با رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس شورای اروپا، بر وخامت وضع در قره باغ و بازگشایی گذرگاه لاچین تاکید شد.

دولت ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور در دیدار با الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان و شارل میشل رئیس شورای اروپا درباره بحران میان باکو و ایروان، گذرگاه لاچین و مرز‌های دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش تاس، دولت ارمنستان افزود: این جلسه سه جانبه که در بروکسل برگزار شد بر وخیم شدن بحران انسانی در قره‌باغ که ناشی از انسداد غیرقانونی گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان ایجاد شده است، متمرکز بود.

سه طرف شرکت کننده در این نشست اعلام کردند به مذاکرات درباره روند تعیین مرز‌ها و امنیت مرزی میان دو کشور، بازگشایی زیرساخت‌های حمل و نقل و اقتصادی منطقه‌ای رایزنی و توافق کردند تا تلاش‌های برای حل مسائل مورد بحث ادامه دهند.

 سران شرکت‌کننده در این جلسه  همچنین درباره روند امضای توافقنامه صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مسائل حقوقی و امنیتی مردم قره‌باغ از جمله زندانیان، افراد مفقود شده و سایر مسائل انسان‌دوستانه رایزنی کردند.

دور قبلی مذاکرات صلح و عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نهم تیر با حضور هیات‌های دیپلماتیک دو کشور به سرپرستی جیحون بایراموف و آرارات میرزویان وزرای خارجه طرفین و با وساطت دولت آمریکا  در ویرجینیا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۰:۵۶ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آرتساخ و شوشی و هادروت و کلیبجر متعلق به ارامنه است و بایستی خودمختاریش به رسمیت شناخته و پذیرفته شود این تنها راه صلح و ثبات در منطقه است این راه هم روسیه خوب می داند و باکو و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
باک و ترکیه جنایت کار هستن و سربازان مظلوم ارمنستان رو قتل عام کردند
متاسفانه تو این زمینه هم برخلاف انتظار ایران چشمش رو بست و واکنشی نشان نداد
آخرین اخبار