رهبر کره شمالی خواستار تقویت آمادگی نظامی برای هرگونه جنگ احتمالی

رهبر کره شمالی در نشست سران نظامی این کشور خواستار تقویت آمادگی تهاجمی برای هرگونه جنگ احتمالی شد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم این کشور، خواستار آمادگی بیشتر برای احتمال جنگ، افزایش تولید تسلیحات و گسترش رزمایش‌های نظامی شد. وی ضمن سخنرانی در این جلسه خواستار اجرای تدارکات و تقویت آمادگی تهاجمی برای هرگونه جنگ احتمالی در منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کره شمالی همچنین در این نشست پاک سو ایل رئیس ستاد کل ارتش این کشور را برکنار و ژنرال ری یونگ گیل را به این سمت منصوب کرد.

 وی همچنین خواستار برگزاری رزمایش‌های جنگی برای به کارگیری مؤثر جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات کشور برای حفظ توان نیرو‌ها برای نبرد در هر زمان شد.

از دیگر موضوعات مهم مورد بحث در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کره شمالی می‌توان به تدارکات برای رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور در نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) اشاره کرد.

 یکشنبه گذشته نیز کیم جونگ اون بازدید سه روزه‌ از کارخانه‌های بزرگ تسلیحاتی از جمله کارخانه‌هایی که گلوله‌های پرتاب‌کننده‌های چند راکتی کالیبر بزرگ و موتور‌های موشک‌های کروز استراتژیک تولید می‌کنند، انجام داد و بر تقویت توان تسلیحاتی این کشور تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار