هدف‌گذاری برای افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات اردبیل/ پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه تولید در اولویت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:در افق پیش رو افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات استان هدف‌گذاری شده است.

یاسر عبداللهی عابد در آیین تکریم و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در افق پیش رو افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات استان هدف‌گذاری شده است، گفت: محور توسعه واحد‌های صنعتی استان اردبیل، تولید محصولات صادرات‌محور است.

او افزود:استان اردبیل در هر ۳ عرصه صنعت، معدن و تجارت دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است از جمله در عرصه تجارت که ۱۱۲ اتحادیه و ۵۴ هزار واحد صنفی با اشتغال ۱۳۴ هزار نفر در استان فعال هستند و حجم عظیمی از اشتغال و رونق اقتصادی را رقم زده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در افق پیش رو افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات استان اردبیل هدف‌گذاری شده و محور توسعه واحد‌های صنعتی نیز تولید محصولات صادرات‌محور است.

عبداللهی با بیان اینکه ظرفیت ذخایر معدنی استان بی‌نظیر و دارای ارزش افزوده بالا است، ادامه داد: با تأکید استاندار اردبیل، موضوعات مرتبط با ۶ محدوده معدنی استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پیگیری می‌شود.

تداوم حمایت‌ها از ۱۱۶ واحد تولیدی احیا شده استان اردبیل

او تصریح کرد: در حوزه صنعت، با هدف تحقق شعار سال در زمینه رشد تولید، شناسایی قوانین مخل کسب‌وکار در دستور کار قرار گرفته و ما شاهد بهبود مستمر در فضای کسب‌و‌کار استان اردبیل هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: آنچه که در رشد تولید نقش مهمی دارد، تأمین منابع مالی است که در استان اردبیل نیز با همکاری بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات بانکی جز اولویت‌های اصلی قرار دارد.

عبداللهی عابد با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای احیای واحد‌های غیرفعال و نیمه‌فعال، گفت: ۱۱۶ واحد تولیدی که با حمایت ستاد تسهیل تولید استان اردبیل به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند، همچنان مورد حمایت واقعی خواهند بود.

گفتنی است؛ در این مراسم که محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان و نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور داشتند، ضمن تقدیر از تلاش‌های رامین صادقی، مسعود ایرانی به‌عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.