آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای گسترش همکاری‌های امنیتی به توافق رسیدند

مقامات آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در نشستی در کمپ دیوید درباره توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا همراه با مقامات ارشد ژاپن و کره جنوبی روز جمعه پس از نشستی در کمپ دیوید بر سر گسترش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن پس از این نشست تاکید کرد سه کشور برای افزایش رزمایش‌های نظامی سالانه به توافق رسیدند. او همچنین گفت که آن‌ها توافق کرده‌اند نشستی سه‌جانبه برای تقویت اتحاد میان سه طرف برگزار کنند. او گفت توافق برای برگزاری نشست فوق «نه فقط امسال، نه فقط سال آینده بلکه برای همیشه» خواهد بود. 

سه کشور همچنین در بیانیه مشترکی که بعد از پایان نشست صادر شد متعهد شدند که در زمان بحران‌ها به سرعت با یکدیگر مشورت کنند و پاسخ‌های خود را به چالش‌ها، تحریکات و تهدیدهایِ منطقه‌ایِ موثر بر منافع مشترک هماهنگ کنند.

در بیانیه مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی آمده است: «با توجه به رفتار‌های خطرناک و ستیزه‌جویانه‌ای که اخیراً از جمهوری خلق چین در دریای چین جنوبی در حمایت از ادعا‌های غیرقانونی دریایی شاهد بوده‌ایم مخالفت شدید خود را با هر گونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت فعلی آب‌های ایندوپاسیفیک ابراز می‌داریم.»

جو بایدن بعد از اتمام این نشست گفت: «اگر شاد به نظر می‌رسم به خاطر این است که شاد هستم. دوران جدیدی برای سه کشور است. نشست بسیار بسیار بزرگی بود.»

او که در کنار رهبران کره جنوبی و ژاپن حضور داشت از «شجاعت سیاسی» آن‌ها بابت تلاش برای روابط آشتی‌جویانه با یکدیگر تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار