ترس در خانه عنکبوت صهیونیستها؛ از مهاجرت معکوس تا قانون‌های بازگشت ناپذیر

طبق اذعان رسانه‌های صهیونیست شهرک نشینان به آینده این رژیم امیدوار نیستند و معتقدند صدای فروپاشی آن چند وقتی است جدی‌تر به گوش می‌رسد.

«کودتای نتانیاهو ترسی را در اسرائیل ایجاد کرده است که از زمان جنگ یوم کیپور (جنگ اکتبر ۱۹۷۳) دیده نشده است. مانند طناب‌بازی که ناگهان به کفش‌هایش نگاه می‌کند و سپس به پرتگاه، ما بیش از پیش از شکنندگی وجود خود در این منطقه آگاه هستیم، اما این بار دشمنان ما، ویرانگر‌های ما، از درون آمده‌اند،»  این‌ها عین عباراتی است که دیوید گروسمن، تحلیلگر ارشد هاآرتص همین چند روز پیش درباره اوضاع این روز‌ها در سرزمین‌های اشغالی نوشته، اوضاعی که نه تنها تحلیلگران و اصحاب رسانه که حتی مقامات صهیونیستی را هم به شدت نگران کرده است.

اور بار یوسف، مورخ نظامی صهیونیست در یادداشتی در روزنامه عبری زبان هاآرتص اعتراف کرد، هدف جنگ بعد جبهه داخلی (رژیم صهیونیستی)، اما این جبهه هیچ آمادگی برای این جنگ ندارد.

وی که در این نوشتار سعی کرده است جنگ آتی این رژیم را با جنگ  اکتبر  ۱۹۷۳ یا روز کیپور که ۵۰ سال پیش به وقوع پیوسته بود مقایسه کند همواره به تبعات جنگ کیپور استناد کرده، اما در عین حال تاکید دارد، زیان‌هایی که در جنگ آتی به جبهه داخلی داخلی وارد می‌شود بسیار سخت و دردناک از جنگ کیپور خواهد بود.

جنگ کیپور (یوم کیپور) بین سوریه و مصر با رژیم اسرائیل در سال ۱۹۷۳ بود که دو کشور عربی در حمله غافلگیرانه توانستند برخی از مناطق اشغال شده از سوی این رژیم را در منطقه شبه جزیره سینا و جولان اشغالی سوریه پس بگیرند. با این حال حمایت غرب و آمریکا از این رژیم باعث شد که بتواند جلوی حمله را بگیرد. وی تاکید دارد سناریو‌ها از سقوط هزاران موشک سخن می‌گویند که طی فقط چند روز اول جنگ شلیک شده و ظاهرا به واقعیت هم نزدیک هستند.

این نویسنده که به توصیف هاآرتص پرفسور بازنشسته روابط بین المللی دانشگاه حیفا است، در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: اگر جنگ آغاز شود، به مراتب بزرگتر از جنگ روز کیپور خواهد بود و به دلایلی چند سخت‌تر و برای اسرائیل دردناک‌تر خواهد بود.

کارشناسان مسائل استراتژیک معتقدند که ناقوس زوال رژیم اشغالگر قدس به صدا درآمده است، ژنرال‌های اشغالگر پیوسته درباره خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند، آن‌ها بهتر از هر کسی از ماهیت حوادث اخیر در داخل فلسطین و خطر‌های پیش روی این رژیم آگاهند. به اعتقاد کارشناسان، رژیم صهیونیستی دچار ترس فروپاشی شده، چون بر پایه‌های بی‌ثبات و کمک‌های خارجی به خصوص آمریکا شکل گرفته است؛ لذا هر بار که این پایه‌ها به لرزه در می‌آیند یا کمک‌ها کم و زیاد می‌شوند، هراس این رژیم هم دو چندان می‌شود.

موضوع دیگری که به ترس جدی و واقعی صهیونیست‌ها تبدیل شده کاهش جمعیت آنهاست. جمعیتی که دارای تخصص و تجربه بودند این روز‌ها ترجیح می‌دهند سرزمین‌های اشغالی را به مقصدی امنتر و با ثباتتر ترک کنند.مهاجرت مسئله تازه و عجیبی برای صهیونیست‌ها نیست، اما اکنون روایت‌های مستندی می‌گویند که موج جدید مهاجرت صهیونیست‌ها نه به سوی فلسطین اشغالی که برای خروج همیشگی از مناطق اشغالی است.

«لاو بکمن» رئیس یک مؤسسه صهیونیست به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست‌ها از رویداد‌ها در این رژیم در هراس هستند و حجم درخواست‌ها برای کسب تابعیت خارجی افزایش یافته است. اسرائیلی‌ها در حال سبقت از یکدیگر برای دریافت گذرنامه خارجی هستند چرا که این رژیم دیگر جای مناسبی برای زندگی نیست. شهرک نشینان این سوال را دارند که کجا برای خرید ملک مناسب است و برای سرمایه گذاری کجا می‌توانند اموالشان را منتقل کنند؟

شاخص‌های داخلی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تنش داخلی میان اسرائیلی‌ها به بحرانی عمیق تبدیل شده است که مقابله با آن دشوار است، به‌عبارت دیگر درگیری‌های داخلی در فلسطین اشغالی دیگر یک مبارزه حزبی یا سیاسی نیست، بلکه یک جنگ ایدئولوژیک مبتنی بر نفرت و طرد یکدیگر است که حالتی از «خودویرانگری» را در جامعه صهیونیستی به وجود آورده؛ مسئله‌ای که یکی از عوامل اصلی تشدید پدیده «مهاجرت معکوس» (سفر بی‌بازگشت) صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی است. حقیقتی که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند آن را پنهان کند این است که با تشدید تنش‌ها و اختلافات، در معرض تجزیه و فروپاشی از درون قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر هم خبر مهاجرت پزشکان با تخصص‌های مختلف از سرزمین‌های اشغالی همه جا پیچیده، مقامات صهیونیستی نگران این مهاجرت‌ها هستند، زیرا از یک طرف خطر کاهش جمعیت را به همراه دارد و از طرف دیگر این رژیم نیرو‌های متخصص خود را از دست می‌دهد که شاید دیگر فرصتی برای جبران آن نداشته باشد.

حال اگر از نزدیک و بدون هیچ پیش زمینه ذهنی به تحلیل و تجزیه وقایع این روز‌های رژیم صهیونیستی بپردازیم این امر بسیار واضح و روشن خواهد بود که این رژیم در دهه هشتم موجودیت جعلی خود به بحران خودنابودگری رسیده است؛ بحرانی که در آن دیگر نیازی به هیچ تهدید بیرونی و بین المللی نیست و تل آویو خود از درون دچار فروپاشی و انفجار گسل امنیتی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر اسراییل
مرگ بر آمربکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
زنده باد حضرت آقا
پیش بینی ایشان راجع به نابودی این رژیم کودک کش قطعا به وقوع میپیوندد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
به امید نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
علتش آن است که اسرائیل آنان را شهروند درجه دو به حساب می اوردن و آن امتیازاتی که یهودیان درجه یک مخصوصا آنانی که به گروه های تندور یهودی وابسته هستند و خود را قوم برگزیده خداوند به حساب می آوردند به آنان نمی دهد حتی در سوار شدن بر اتوبوس که آنان از در عقب سوار شوند به همین دلیل مهاجرت رابر مانده در اسرائیل ترجیح می‌دهند شما جایی آنان بودید چه می کردید
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
بیش غز هزار سال قبل خداوند صهیونیست ها را غضب کرد تا آواره باشند و این پند ده سال هم نمیدانم طبق چه حکمتی به آنها فرسط داد ، اما ظاهرا ادامه غضب پا برجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مردم لیبی علیه اسرائیل تظاهرات کردند
حتی مسلمونای آفریقایی میدونن باید به برادر مسلمون کمک شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مردم لیبی علیه اسرائیل تظاهرات کردند
حتی مسلمونای آفریقایی میدونن باید به برادر مسلمون کمک شه
ولی ایرانیا میگن فلسطین به ماچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
در خواب ببینید پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
صفات رژیم ترور همین است .درست مانند منافقین خودمان.
مانند کوسه.
اینها وقتی نتوانند تحرکی داشته باشند از درون دچار زوال وفنا می شوند.
کوسه اگر در آب نتواند حرکت کند وثابت بماند می میرد.
منافقین اگر نتوانند ترور کنند تخریب کنند تحرک ایذایی کنند
ایدءولوژی دیگری پشتیبان آنها نیست که حفظشان کند
از درون مضمحل می شوند.اینها اگر بودند هم با حمایت
مستکبرین به حیات خود ادامه می دادند.
صهیونیست ها هم نتوانند تحرکی داشته باشند دچار فروپاشی
می شوند.
آخرین اخبار